احتمال خداحافظی همیشگی نخست‌وزیر استرالیا با دنیای سیاست

مالکوم ترنبول وعده داد درصورتیکه از سمت نخست‌وزیری کنار رود، به فعالیت خود در پارلمان نیز خاتمه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ «مالکوم ترنبول»، نخست وزیر استرالیا، اعلام کرد اگر وی جایگاه نخست وزیری را از دست بدهد، از فعالیت در پارلمان این کشور نیز کناره‌گیری خواهد کرد. وی سپس توضیح داد برای اخذ این تصمیم از «جان کی»، نخست وزیر سابق نیوزیلند، الگو کرفته است که به عنوان یک سیاستمدار مدرن در نهایت کرامت و عزت، سیاست را کنار گذاشت.

ترنبول در ادامه افزود: کاملا درک می‌کنم «تونی ابوت» چه دشواری‌های برای تطبیق دادن زندگی خود در زمان قانون‌گذاری داشته است زیرا شخصا در سال 2009 که ریاست حزب لیبرال را به ابوت واگذار کردم، چنین حسی را تجربه کرده بودم؛ اما در نهایت با آن کنار آمدم.

مالکوم در انتخابات داخلی حزب لیبرال که 14 سپتامبر 2015 برگزار شد، موفق به شکست دادن ابوت شد و در مقام نخست وزیری استرالیا قرار گرفت. در یک هفته اخیر مذاکرات متعددی درباره ائتلاف داخلی حزب انجام و دیدگاه‌های متفاوتی درباره آن بیان شده است.

تونی ابوت در هفته گذشته دو سخنرانی انتقادی علیه دولت ترنبول انجام داد و مدعی شد ائتلافی که با رهبری ترنبول صورت گرفت در حال خارج شدن از مسیر خود است.

ابوت در سخرانی سوم خود، حزب لیبرال استرالیا را به نادیده گرفتن سلسله مراتب متهم کرد و از طرفداران محافظه‌کار خود خواست حزب را به اصل خود بازگردانند.

ترنبول نیز در واکنش به این انتقادات موضوع کناره‌گیری هم‌زمان از نخست وزیری و ریاست حزب لیبرال را مطرح کرد.

انتهای پیام/

ملکوم ترنبول: نخست‌وزیر نباشم از پارلمان هم می‌روم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار