تاخیر در نظارت موجب افزایش تخلفات می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، وحید میرحسینی مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: رفتار اقناعی همکاران اداری در جلب اعتماد عمومی بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات سیستم توسط منابع انسانی ایجاد می‌شود، افزود: سطح اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بسیار ارزشمند است که بخشی از این مهم به عملکرد کارکنان اداری بستگی دارد.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه با بیان اینکه بخشی از مسائلی مانند حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع به منابع انسانی وابسته است، گفت: مقدمه کار قضایی در اختیار همکاران اداری است و در این راستا فعالیت همکاران اداری از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

میرحسینی با اشاره به اینکه برنامه ریزی سیستماتیک مطلوبی برای همکاران اداری انجام نشده است، افزود: رفتار اقناعی همکاران اداری در جلب اعتماد عمومی بسیار موثر خواهد بود.


وی با بیان اینکه نظارت و ارزشیابی چهار حوزه تعهد به مردم، تعهد به مدیران، تعهد به دستگاه قضایی و احساس مسئولیت نسبت به کارمندان را ایجاد کرده است، گفت: هرجایی آگاهی باشد کمترین اشتباه توسط کارمند انجام می‌شود که این آگاهی باید به صورت تخصصی در اختیار همکاران اداری قرار گیرد.


مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه همچنین به ایجاد سامانه جامع اطلاعات کارمندان اداری اشاره کرد و افزود: همه کارمندان اداری دارای پرونده ارزشیابی خواهند بود که این پرونده همه توانایی‌ها و ویژگی‌های کارمند را در بر خواهد داشت.

رسیدگی به ۲۸ موضوع مختلف در هفت هزار و ۲۵۰ شعبه دادگاه‌های تجدید نظر

میرحسینی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸ موضوع مختلف در هفت هزار و ۲۵۰ شعبه دادگاه‌های تجدید نظر، دادگاه‌های حقوقی و دادسرا‌های کشور مورد بازرسی قرار گرفته است، گفت: این بازرسی‌ها نتایج بسیار مطلوبی را در پی داشته است.

وی از سازماندهی نحوه تشویق کارکنان اداری خبر داد و افزود: در راستای کاهش مشکلات اداری، مشخصات کارکنان اداری دستگاه قضایی در کشور مشخص و در ورودی محل کار آن‌ها نصب شده است.

میرحسینی گفت: در راستای ارزیابی عملکرد کارکنان و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها، برای کارکنان اداری نیز مانند همکاران قضایی، کارنامه اداری تهیه شده که در پایان سال به صورت محرمانه در اختیار کارکنان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضائیه در ادامه از شعب دادگاه‌های تجدید نظر مازندران همچنین دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/ع

رسیدگی به ۲۸ موضوع مختلف در هفت هزار و ۲۵۰ شعبه دادگاه‌های تجدید نظر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار