اهواز؛

دریافت حکم برائت ۱۹ پروند قاچاق کالا در خوزستان

مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان گفت: ۱۹ پروند قاچاق کالا دراستان حکم برائت دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید رضا حسام، مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان در جلسه مبارزه قاچاق کالا و ارز خوزستان در استانداری اظهار داشت: در سال گذشته در موضوع قاچاق کالا 130 پرونده برائتی داشتیم که امسال نیز 19 پرونده حکم برائت دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 155 پرونده سریع الفساد وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این پرونده‌های موجود 32 پرونده مربوط به 150 تن برنج است که هنوز رای قطعی آن صادر نشده است.

مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان از وجود 360 پرونده غیر سریع الفساد خبر داد و عنوان داشت: برای این پرونده‌ها نیز رای قطعی از سوی مراجع ذیصلاح صادر نشده است.

وی در ادامه از وجود 58 پرونده انهدامی برای کالاهای مختلف در خوزستان خبر داد و در همین ارتباط توضیح داد: تمام کالاهای سریع الفساد که بالغ بر 100 تن با ارزش 20 میلیون ریالی بودند را در سال گذشته معدوم کردیم.

حسام بیان کرد: در بودجه و برنامه ریزی‌های امسال اعتباری برای ساخت انبارهای مجهز و لازم را جهت نگهداری بیت المال در نظر گرفته شده است که احداث سردخانه و حتی شرایط انهدام در این انبارها نیز توسط دست‌اندرکاران مشخص شد.

وی در ادامه سخنان خود پیشنهادی را برای ساخت انبارهای موقتی در پنج گلوگاه خوزستان ارائه داد و گفت: با احداث این انبارها دیگر نیروی انتظامی مشکلی بابت انتقال کالا ندارد.

مدیرکل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان برخوردهای کلان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را خواستار شد و تصریح کرد: برای برخی از پرونده‌ها بعد از 8 ماه رأی برائت صادر می‌شود که درخواست داریم این آرا برای کالاهای سریع الفساد زودتر صادر شود تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/م

صدور رأی برائت پس از 8 ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.