سفر رئیس‌جمهور چین به مسکو برای بحث درباره سپر موشکی جدید آمریکا در کره جنوبی

شی جین پینگ برای گفتگو درباره‌ استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی به روسیه سفر می‌کند.

رئیس‌جمهور چین به مسکو سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین روز دوشنبه (امروز) برای تاکید بر تهدیدی که نصب سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی برای منافع پکن و مسکو به همراه دارد، عازم روسیه می‌شود.

چین بارها مخالفت خود را با استقرار سپر موشکی تاد اعلام کرده و خواستار توقف نصب آن شده است. پکن بر این باور است که این سامانه هیچ کمکی به پیشگیری از برنامه موشکی کره شمالی نمی ‌کند و فقط تعادل منطقه را به هم می‌ریزد. همچنین رادار بسیار قدرتمند آن که به طور کامل منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد از نظر چین تهدیدی برای این کشور و تاسیسات نظامی آن محسوب می‌شود.

خبرگزاری دولتی چین در این خصوص اعلام کرد: «استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا در کره جنوبی به شدت منافع امنیت راهبردی چین، روسیه و دیگر کشورهای منطقه را به خطر می‌اندازد».

این در حالیست که کره جنوبی و آمریکا می‌گویند نصب سامانه ضد موشکی تاد فقط با هدف دفاع از سئول در برابر کره شمالی است. با این وجود، شی جین پینگ می‌گوید: «چین و روسیه چه مستقل و چه با هم اقدامات ضروری را برای حفاظت از منافعشان انجام خواهند داد.»

شی جین پینگ امروز پیش از سفر به آلمان برای شرکت در نشست گروه 20 وارد مسکو می‌شود. روابط چین و کره جنوبی بر سر نصب سامانه ضد موشکی تاد دچار تنش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار