هشدار،مسافران با این داروها به عربستان سفر نکنند+اسامی

رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره به ممنوعيت برخى داروها در سفر به كشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: همراه داشتن داروهاى آرام بخش در سفر به این کشورها جرم محسوب مى شود.

داروهايی كه شما را در سفر به برخی كشورها راهى زندان مى كنند  یسنا بهمنش در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره به برخى داروهاى ممنوعه برای همراه داشتن در سفر به برخى كشورهاى حاشيه خليج فارس اظهار کرد: در سفر به برخى كشورها همانند عربستان و امارات متحده ( دبى، شارژه و ابوظبى) همراه داشتن برخى داروها به خصوص آرام بخش ها ممنوع است.

وى ادامه داد: همراه داشتن داروهاى آرام بخش مانند ديازپام، اگزازپام، لورازپام و برخى مسكن هاى حاوى كدئين مانند استامينوفن كدئين ، اكسپكتورانت كدئين و روانگردان ها بر اساس قوانين كشور عربستان و امارات متحده عربى جرم محسوب مى شود.

بهمنش اظهار كرد: مسافران بايد مراقب باشند در صورتى كه اين داروهاى ممنوعه را در سفر به اين كشورها همراه خود داشته باشند مجازات سنگينى در انتظار آنها است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره  به پيش رو بودن حج تمتع به زائران و مسافران توصیه کرد: در سفر به عربستان و امارات متحده در صورتى كه  مصرف این داروها برای شما ضرورت دارد، نسخه پزشك معالج خود را همراه داشته يا پیش از سفر اين موضوع را با پزشك مطرح و  از داروهاى جايگزين استفاده کنید.

انتهای پیام/

داروهايی كه شما را در سفر به برخی كشورها راهى زندان مى كنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۳ تير ۱۳۹۶
الان سعودی ها میگن هر بلایی سرشان میاوریم دوباره پا میشن میان عربستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۶
ما را که نمیزارن برویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۳ تير ۱۳۹۶
سال 91 به ما هم این موارد را گفتن و ما هم رعایت کردیم و هیچ داروی نبردیم اما چشمتان روز بعد نبیند پدر بنده که 75 سال سن داشتن بیمار شدن من ایشان را به بهداری مستقر در یکی از هتل ها بردم
دکتر بعد از معاینه دو عدد قرص متیل کاربامول دادن ، به آقای دکتر گفتم ایم قرص شل کننده عضلاته ، فرمودند برای مشکل ایشان در اینجا داروی مناسبتر از این نداریم که شکر خدا کارگر نبود و مشکل را حل نکرد صبح روز بعد از نماز صبح و زیارت قبرستان بقیه باز راهی درمانگاه شدیم جالب بود 4 اتاق کوچک بود که دکترهای درآن ویزیت میکردن نوبتمان شد رفتیم داخل دکتر سوالاتی کرد به من گفت منتظر باشید معاینه کنم چند دقیقه ای گذشت دیدم دکتر نشسته ما را نگاه میکند ما هم اورا گفتم ببخشید دکتر چرا معاینه نمیکنید میدانید چه گفت : گفت منتظر گوشی معاینه هستم اینجا یک دانه بیشتر نداریم .
بماند 4 زور در مدینه به این منوال گذشت من هی پدر را صبح بردم دوتا قرص دادن آوردم هتل ( البته خودم ظرف آب معدنی های کوچک را آبگرم پر میکردم و گردن و کتف پدرم را ماساژ میدادم که در اثر زمین خوردن و فرودآمدن با سر و گردن دچار مشکل شده بود )
رفتیم مکه روز دوم به مدیر کاروان گله کردم یکی از اعضا کاروان گفت بیا اتاق من رفتم دیدم انواع دارو و متیل سایسیلیکات دارند که ایرانی بود و از ایران اورده بود گفتم مگر نگفته بودن نباید بیارید گفت الکی میگن من بار اول که امده بودم همین مشکل شمارا در خصوص دارو داشتم ولی اینبار اوردم و دیدی که اصلا ساکها را اینجا برعکس ایران نگشتن .
دوروزی از مسکن و سایسیلیکات این بنده خدا استفاده کردم دیدم که وضعیت پدرم روز به روز بدتر میشه ضمناً مکه هم همان وضعیت مدینه را داشت دوتا قرص قچی میکردن میدادن دست ملت به نوعی اسکل کرده بودن مردم را کلی دکتر و خدم و حشم آورده بودن بدون داروی بدرد بخور
یک روز روفتم تو شهر یک گشتی زدم و داروخانه ای پیدا کردم
گفتم دکتر یکی جواب داد نعم خلاصه چشمتون روز بعد نبینه با کلی فارسی و چندتا کلمه عربی و انگلیسی حالی کردم که مشکل چیه
یک پماد متیل سایسیلیکات و یک بسته کپسول مسکن گرفتم متیل سایسلیکات یک سوم ایرانی بود که در آن سال تو ایران 1800 تومان می ارزید ولی تو عربستان به پول ما 17000 تومان شد .
این قصه را گفتم که بگم درست آنها با مذهب و مرام ما مشکل دارن اما به این گیری که تو آموزشها به ما میگن نیستن .
ما در مهرآباد 6 ساعت درگیر کارهای اداری و بازرسی ها بودیم ولی در فرودگاه جده پیاده شدن از هواپیما و سوار شدن به اتوبوس نیم ساعت هم نشد .
تو برگشت هم مسئولین بعثه مارا زود رساند به فرودگاه جده که 3 ساعت علاف شدیم ولی کنترل مامورین آنچا یک ربع بیشتر نشد کل 345 نفرمان یک ربع گیت را رد کردیم و رفتیم تو سالن انتظار نشستیم و
خلاصه بگم داروی مورد نیازتان را ببرید که درمانگاه ما در عربستان کمتر از یک خانه بهداشت تو دورترین روستا دارو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۳ تير ۱۳۹۶
آکسار و آنتی هیستامین دکونژستتان ممنوع نیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۲ تير ۱۳۹۶
با اطلاعاتی که از دشمنی آشکار سعودی ها با ملت و دولت ایران داریم نباید ایرانیان امسال به حج بروند و جیب وهابیون کافر را پر کنند. (لطفا انتشار دهید)
Iran (Islamic Republic of)
فربد
۲۲:۰۱ ۱۲ تير ۱۳۹۶
مرسی
آخرین اخبار