جلالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فصل گرما و تکرار تراژدی آتش در جنگل‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با شروع فصل گرما و تشدید آتش سوزی در جنگل و مراتع اقدامات اطفای حریق و تجهیز ناوگان هوایی و زمینی از اهمیت فراوانی برخوردار است .

اطلاع رسانی امری مهم در طرح جامع مقابله با حریقخداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طرح جامع مقابله با حریق اظهار داشت: با توجه به مساحت 14.3 میلیون هکتار جنگل و 85 میلیون هکتار مرتع در کشورطرح جامع پیشگیری و اطفای حریق امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بحث طرح جامع پیشگیری و اطفای حریق شامل  اطلاع رسانی است، افزود:  با وجود آنکه امکان مأمور و ناظر کافی برای تمامی عرصه ها وجود ندارد از این رو آموزش به آحاد جامعه امری ضروری است.

جلالی ادامه داد: با شروع فصل گرما و تشدید آتش سوزی در جنگل و مراتع اقدامات اطفای حریق و تجهیز ناوگان هوایی و زمینی از اهمیت فراوانی برخوردار است .

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اقدامات اساسی در جهت تجهیز ناوگان هوایی در برنامه ششم توسعه افزود: طی دو سال اخیر با انعقاد قراردارد با وزارت دفاع، سپاه و ارتش از ناوگان هوایی این ارگان استفاده کردیم که در برنامه ششم توسعه سازمان جنگل‌ها در نظر دارد که ناوگان هوایی مستقلی برای اطفای حریق داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه یاداور شد: با توجه به خسارت بالای حاصل از آتش سوزی جنگل ها امکاناتی نظیر بالگرد، آب پاش و ... ضروری است، چراکه در صورت وقوع آتش سوزی امکان مهار آن در ساعت های اولیه وجود دارد.

به گفته وی علی رغم تجهیز ناوگان زمینی طی سال های اخیر اما تکمیل تجهیزات و ماشین آلات نوین امری ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت بحث پایش حریق از طریق ماهواره بیان کرد: از طریق پایش های ماهواره امکان کنترل دو ساعت به دو ساعت مناطق بحرانی وجود دارد که در کنار تجهیز ناوگان زمینی و هوایی می توان خسارت ها را به حداقل کاهش داد.

انتهای پیام/

اطلاع رسانی امری مهم در طرح جامع مقابله با حریق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار