معاون مرکز ملی فرش ایران:

اجرای طرح مطالعات فرش ایرانی رونق فروش این محصول را به دنبال دارد

استان بوشهر به همراه دو استان دیگر به عنوان پایلوت اجرای طرح مطالعات فرش ایرانی انتخاب شده که این شرایط رونق بازار فروش فرش‌های تولیدی و صادرات آن‌ها به خارج از کشور به دنبال دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مهدی فرشچی موحد معاون مرکز ملی فرش ایران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پنجمین جشنواره فرش دستباف استان بوشهر اظهار داشت: در جهت رونق فعالیت‌ها در حوزه ساخت و فروش فرش، ایجاد خوشه صنعتی فرش از طریق حضور در شرکت شهرک‌های صنعتی ضروری است.

وی افزود: با این هدف‌گذاری ضمن توجه به ایجاد تولید و اشتغال در حوزه فرش، امکان اجرایی‌شدن فصل هشتم سیاست‌های کلی اقتصاد‌ مقاومتی که متمرکز بر صنعت فرش است، هموار می‌شود.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: یکی از استان‌های پیشگام در عرصه تولیدات فرش دستباف در کشور، بوشهر است که با داشتن دوهزار و ۹۰۰ بافنده، اقدامات مناسبی برای صادرات فرش دستباف به کشور‌های اروپایی از جمله آلمان و سوئیس و آسیایی مانند ژاپن کرده است.

وی ادامه داد: نکته قابل اهمیت وضعیت پوشش بیمه‌ای این افراد است که تقریبا نصف فعالان این بخش، به میزان یک‌هزارو ۴۰۰ نفر دارای بیمه بوده که از همین تعداد نیز ۴۰۹ نفر از مشمول بیمه تامین اجتماعی خارج شده‌اند که نیازمند یک فکر اساسی است.

فرشچی موحد نبود خانه فرش یا تشکیلاتی با این نام و نشان را در استان بوشهر، یک خلأ و چالش بزرگ ذکر کرد و گفت: با راه‌اندازی این چنین مراکزی که با حمایت‌های استانداری بوشهر و سایر دستگاه‌های اجرایی هموار می‌شود، امکان اجرای هرگونه برنامه‌های آموزشی و حمایتی از مرکز وجود دارد.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد: صادرکنندگان فرش مورد حمایت جدی دولت هستند که تامین اعتبار مالی مورد نیاز برای شرکت در نمایشگاه‌های فرش، ابتدایی‌ترین حمایت از آن‌ها است.

وی یادآور شد: استان بوشهر به همراه دو استان دیگر به عنوان پیلوت اجرای طرح مطالعات فرش ایرانی در زمینه مواد اولیه، چله‌دوانی، چله‌کشی و رنگ انتخاب شده که این شرایط رونق بازار فروش فرش‌های تولیدی و صادرات آن‌ها به خارج از کشور به دنبال دارد.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در خصوص بازار فرش و صادرات آن، گفت: افزایش ۱۸ درصدی ارزش و ۹ درصدی وزن فرش دستبافت نشان می‌دهد که پس از سال ۹۴ و رفع تحریم‌های دریایی، فرش ایرانی در حوزه اقتصادی رونق داشته است.

انتهای پیام/پ

بيش از يك هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان کشور نیاز است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.