گفتگوی تلفنی اردوغان و می درباره مذاکرات قبرس و مبارزه با تروریسم

رئیس‌جمهور ترکیه و نخست‌وزیر انگلیس به صورت تلفنی درباره روابط دوجانبه، مذاکرات قبرس و مبارزه با اشکال مختلف تروریسم گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ‌رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر انگلیس در گفتگوی تلفنی روابط دوجانبه و مسئله قبرس را بررسی کردند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رجب طیب اردوغان و ترزا می‌ شامگاه دوشنبه تلفنی درباره روابط دو جانبه آنکارا و لندن و کنفرانس قبرس گفتگو کردند.

اردوغان و ترزا می‌ بر اهمیت دستیابی به یک راه حل عادلانه، پایدار و فراگیر بین طرفین (قبرس جنوبی یا یونانی‌نشین و قبرس شمالی ترک‌نشین) از طریق حل مسایل مورد اختلاف در گفتگوهای قبرس تاکید کردند.

طرفین همچنین بر عزم خود برای توسعه روابط دوجانبه در بخش‌های مختف به ویژه در بخش‌های اقتصادی و صنایع دفاعی تاکید کردند. اردوغان و می‌ تقویت روابط و همکاری ترکیه و انگلیس در زمینه مبارزه با اشکال مختلف تروریسم را خواستار شدند.

جزیرۀ قبرس حدود چهل سال پیش (1974 میلادی) با مداخلۀ نظامی ترکیه به دو بخش ترک‌نشین و یونانی‌نشین تقسیم شد.

بخش یونانی‌نشین از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته‌شده و هم‌اکنون عضو اتحادیه اروپاست ولی بخش ترک‌نشین به‌ غیر از ترکیه از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته‌ نشده است.

انتهای پیام/

اردوغان و می تلفنی گفتگو کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار