آیت الله جنتی:

متهم کردن شورای نگهبان به سیاسی کاری دور از انصاف است/دولت در کابینه آینده از نیرو‌های انقلابی استفاده کند

دبیر شورای نگهبان گفت: اینکه شورای نگهبان را به سیاسی‌کاری متهم کنند و بگویند این نهاد خلاف حق و عدالت عمل می‌کند، دور از انصاف است.

متهم کردن شورای نگهبان به سیاسی کاری دور از انصاف است/دولت در کابینه آینده از نیرو‌های انقلابی استفاده کند

به گزارشحوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان آیت الله جنتی در دیدار با کارکنان شورای نگهبان، طی سخنانی، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی اعمال و نیز توفیق بندگی و عبادت خالصانه اظهار داشت: انسان باید بتواند بعد از این ماه مبارک، یک گام به جلوتر بردارد و در مسیر تقوا، پرهیز از گناه، تقرب به خدا و اولیاء او حرکت کرده و به محرومان و فقرا رسیدگی کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در همین رابطه با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السّلام تأکید کرد: شیعه واقعی را در مراقبت از مواقع نماز و عبادت؛ و رسیدگی و کمک به برادران دینی، می‌توان شناخت.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: ما که در شورای نگهبان مشغول فعالیت هستیم نیز باید اهتمام بیشتری به این مسائل داشته باشیم تا از دام مکاید شیطان در امان باشیم و در محضر خداوند با قلبی پاک حاضر شویم.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: در حدیث دیگری امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «رسول خدا ما را از سم‌پاشی در آب، غذا و محل زندگی مشرکین نهی فرمودند». این حدیث، واقعا قابل تأمل است. این احادیث شریف و مفاهیم بلند آن، اهمیت رعایت حقوق بشر را در اسلام نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: کسانی که ادعایشان درباره رعایت حقوق بشر، گوش فلک را پر کرده است چرا نسبت به این تعداد شهید از بزرگان ما مثل شهدای محراب، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سکوت می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: سازمان‌های حقوق‌بشری نسبت به جنایات آمریکایی و ایادی آن در ایران سکوت اختیار می‌کنند. هواپیمای مسافربری ما را با موشک سرنگون کردند و بیش از ۲۰۰ نفر از زن و کودک را شهید کردند، اما این‌ها دم نزدند. آن وقت اگر ما عده‌ای از قاچاقچی‌های مواد مخدر، تروریست‌ها یا منافقین را که دست‌شان به خون مردم آلوده است اعدام کنیم، صدای این‌ها بلند می‌شود.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رخداد‌های سیاسی، تصریح کرد: موضع ما در شورای نگهبان باید فارغ از جریانات، مقامات و دسته‌بندی‌های سیاسی و صرفاً در هماهنگی با مواضع امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.

 آیت‌الله جنتی تأکید کرد: ما مدعی هستیم که در راه امام چیزی فروگذار نشده و ایشان همه آن چه را که باید برای ما به یادگار گذاشته‌اند و رهبری معظم انقلاب نیز در هر مناسبتی و فراخور حال، مطالب لازم را مطرح و انحرافات و خطر‌ها را بیان می‌کنند، پس باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و در پی تحقق منویات ایشان باشیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: بیانات و مواضع رهبر انقلاب به مانند فتاوی یک مجتهد در رساله عملیه منبعث از تعالیم شارع مقدس و بازگوکننده احکام قرآن و روایات است. بنابراین رهبر نظام اسلامی هر آنچه که بیان می‌کنند بر مبنای احکام الهی است.

 آیت‌الله جنتی در ادامه با توصیه به کارکنان شورای نگهبان در جهت بصیرت‌افزایی، اظهار داشت: شورای نگهبان نباید مظلوم واقع بشود. اینکه این نهاد را به سیاسی‌کاری متهم کنند و بگویند شورای نگهبان بر خلاف حق و عدالت عمل می‌کند، دور از انصاف است.

رئیس مجلس خبرگان در قسمت دیگری از اظهارات خود ضمن گلایه از برخی رفتار‌های انتخاباتی و تبلیغاتی، گفت: در جمهوری اسلامی نباید به گونه‌ای باشد که مثل غربی‌ها به هر قیمت رأی جمع کنند. البته باید از برخی عملکرد‌های خوب و درست در انتخابات نیز تقدیر کرد.

دبیر شورای نگهبان افزود: در حالی که مسئول یک نهاد کلیه کارکنان و منصوبین خود را از تمام فعالیت‌های انتخاباتی منع می‌کرد. از طرف دیگر شاهد بودیم برخی دستگاه‌های کشور ستاد انتخاباتی شده بود و همه مدیران و معاونان در خدمت یک نامزد در آمدند. واقعاً این‌ها چه جوابی دارند؟ به هر حال این تخلفات به دستگاه قضایی منعکس شد که امیدواریم رسیدگی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در سوریه، اظهار داشت: باید با همه وجود از سپاه تشکر کرد. این اقدام آن‌ها بازخورد بسیار خوبی در داخل و خارج داشت.

آیت الله جنتی ضمن انتقاد از برخی حملات غیرمنصفانه در داخل کشور علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مگر امام نفرمود که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود؟ آیا فکر نمی‌کنند اگر سپاه نباشد چه بر سر امنیت کشور می‌آید؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف مشغول خدمت است. من نمی‌گویم تنها سپاه مشغول خدمت به نظام است، اما آن نهادی که جلوی خطرات سینه سپر می‌کند و با کمترین امکانات و هزینه به ارائه خدمات جهادی می‌پردازد، این نهاد انقلابی است.

رئیس مجلس خبرگان در انتها خاطر نشان کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات بالاخره به خیر و صلاح این مردم تمام شود. همه باید دعا کنیم دولت موفق به کار و خدمت شود. متأسفانه وضع کار و اشتغال خوب نیست. رهبری هم امسال را سال تولید و اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند و ما انتظار داریم دولت به درد‌ها و مشکلات مردم برسد و در کابینه آینده از نیرو‌های انقلابی استفاده کند. اگر نیروی انقلابی؛ وزیر، استاندار و فرماندار شود؛ قطعا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 

برخی دستگاه‌های کشور در زمان انتخابات ستاد انتخاباتی شده بودند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۶
چاکریم حاجی جون .انشاالله 150 سال عمر کنی سایت بالاسرملت باشه .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسن کر یمی
۲۰:۰۱ ۱۳ تير ۱۳۹۶
خوب
آخرین اخبار