هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

با گرانقیمت‌ترین و لوکس‌ترین هواپیماهای جهان متعلق به رؤسای جمهور 10 کشور آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش توضیحاتی درباره هواپیماهای لوکس و گران‌قیمت رؤسای جمهور 10 کشور ارائه شده است که مرور کوتاهی بر آن می‌اندازیم.

1.بوئینگ 777 متعلق به کشور بنگلادش؛ قیمت 260 میلیون دلار

این هواپیما دارای دو موتور جت است و می‌تواند بدون توقف از بنگلادش به مقصد کشورهای اروپایی پرواز کند. بوئینگ 777 بنگلادش نسبت به هواپیماهای دیگر در این کشور 22 درصد گاز دی‌اکسید کربن کمتری متصاعد می‌کند. بنگلادش کشور لوکس و پیشرفته‌ای نیست اما رهبران این کشور هنگام مسافرت‌های کاری از بهترین امکانات برخوردارند. در زمان رؤسای جمهور مختلف، داخل این هواپیما با تغییرات جزئی همراه بوده و هر کدام بنا به راحتی و سلائق شخصی داخل آن را تغییر داده‌اند.

هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم 

2. ایرباس 34.600 متعلق به کشور اردن؛ قیمت 275 میلیون دلار

این هواپیما با 75 متر طول یکی از بزرگترین هواپیماهای جهان است. ایرباس 34.600 از امنیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. نه تنها سوخت کمتری نسبت به هواپیماهای دیگر مصرف می‌کند بلکه به فناوری‌های پیشرفته هوایی نیز مجهز است. صندلی‌های هواپیما بسیار راحت و جادار است. چون رئیس جمهور کشور و مقامات بلندپایه با آن پرواز می‌کنند برای طراحی داخل آن هزینه زیادی صرف شده تا بهترین و لوکس‌ترین امکانات داخل آن تعبیه شود.

 هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

3. بوئینگ 400-747 متعلق به کشور ژاپن؛ قیمت 300 میلیون دلار

هواپیمایی قدرتمند با 4 موتور غول‌پیکر، گستره بال‌های هواپیما چیزی حدود 70 متر است. سرعت آن 915 کیلومتر در ساعت محاسبه شده است. صندلی‌های داخل آن بزرگ، راحت و جادار است و مکانی برای خواب مسافران در نظر گرفته شده است. داخل هواپیما از ویژگی آئرودینامیک برخوردار است. کابین خلبان به قدری مجهز است که 2 خدمه برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی داخلی هواپیما کاملا اختصاصی و با بهترین امکانات برای راحتی هر چه بیشتر مسافران انجام شده است.

 هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

4. بوئینگ 747 Espie متعلق به کشور یمن؛ قیمت 300 میلیون دلار

این هواپیما یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین هواپیماها تا سال 2015 بود اما در جنگ یمن و هنگام بمباران هوایی فرودگاه بین‌المللی عدن، تخریب شد و از کار افتاد. رئیس جمهور منصور هادی، هواپیمای دیگری جایگزین آن کرد اما هیچ گاه به خوبی هواپیمای اولیه نبود.  شاید به این دلیل که ممکن بود هواپیمای جدید هم به سرنوشت قبلی دچار شود و این به معنی اتلاف پول و هزینه اضافی بود.

هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

5. بوئینگB 200-747  متعلق به ایالات متحده آمریکا؛ قیمت 325 میلیون دلار

در این هواپیما نیز 4 موتور توربو جت تعبیه شده است. بوئینگ فوق قادر است با سرعت 970 مایل در ساعت پرواز کند. رئیس جمهور آمریکا زمانی که هواپیمای شماره یک نیروی هوایی (Aie Force One) در دسترس نباشد و یا مقامات بلندپایه کشوری وی را همراهی کنند با این بوئینگ پرواز می‌کند. داخل آن بسیار بزرگ، جادار و راحت است.

 هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

6. هواپیمای شماره یک نیروی هوایی (Aie Force One) متعلق به آمریکا

Aie Force One شکل اصلاح‌شده بوئینگ 25-73 و شبیه هواپیمای Doomsday است. داخل آن بسیاز بزرگ، راحت و لوکس است. یک اتاق کار ویژه رئیس جمهور، یک اتاق کنفرانس  و مکانی برای استراحت رئیس جمهور در ان تعبیه شده و مجهز به آخرین فناوری و گجت‌ها است. بیشتر جلسات سیاسی مقامات در داخل این هواپیما برگزار می‌شود و ظرفیت پرواز 12 هزارو پانصد کیلومتر مسافت را دارا می‌باشد. به اندازه 100 مسافر گنجایش دارد و یکی از سریع‎ترین هواپیماهای حال حاضر به شمار می‌رود. طراحی آن به گونه‌ای است که در مقابل حملات هوایی  و فجایع دیگری که ممکن است اتفاق بیافتد مقاوم است.

 هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

 7. بوئینگ 767 متعلق به کشور ریمبابوه؛ قیمت 400 میلیون دلار

شاید زمانی که رئیس جمهور موگابه این مقدار پول صرف خرید و تجهیز این هواپیما می‌کرد با واکنش زیادی از سوی مردمش مواجه شد؛ هواپیمایی عظیم، با ظاهری زیبا که به رنگ پرچم زیمبابوه یعنی قرمز، زرد، سبز و سیاه تزئین و داخل و پله‌های آن نیز با فرش قرمز آراسته شده است. دکوراسیون داخلی آن کاملا سفارشیا ست تا رئیس جمهور هنگام سفر در راحت‌ترین و بهترین شرایط قرار داشته باشد.

 هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

8. A380 متعلق به عربستان سعودی؛ قیمت 500 میلیون دلار

این هواپیما تنها یکی از مجموع 4 هواپیمای اختصاصی پادشاه عربستان با گنجایش 800 مسافر است؛ یک هتل 5 ستاره به تمام معنا در آسمان، مجهز به چند تلویزیون صفحه‌تخت، استخر، جکوزی و میز نهارخوری با 20 صندلی.

 هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

9.بوئینگ 747 متعلق به عربستان سعودی؛ قیمت 520 میلیون دلار

قصری واقعی در دل آسمان، این هواپیما نیز متعلق به خاندان سلطنتی عربستان است. هرگونه تجهیزات و امکانات رفاهی که فکر می‌کنید در آن وجود دارد. تنها 150 میلیون دلار صرف دکوراسیون داخلی آن شده و در قسمت‌هایی از آن طلا به کار رفته و حتی درون آن سیستم فواره نصب شده است. البته تعجبی هم ندارد چرا که خاندان سعودی به‌عنوان یکی از ثروتمندترین خانواده‌ها در جهان شناخته شده‌اند. حواشی و هزینه‌های هنگفت سفرهای خارجی پادشاه این کشور نیز همواره در رسانه‌ها بازتاب وسیعی داشته است.

هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

10. بوئینگ 8-787 متعلق به کشور مکزیک؛ قیمت بیش از 500 میلیون دلار

این هواپیما یکی از گرانترین هواپیماها در جهان است. گفته می‌شود رئیس جمهور مکزیک مانند فرزند خود به این هواپیما عشق می‌ورزد. ظاهر هواپیما بسیار پرزرق و برق و شیک است. سرعت آن 1600 کیلومتر در ساعت است و قادر است بدون توقف از ساحل غربی آمریکای شمالی تا ساحل شرقی آسیا پرواز کند. گنجایش 250 مسافر را دارد و از تمیزترین سیستم تصفیه برخوردار است.

 هواپیمای گرانقیمت 10 رئیس جمهور +فیلم

تصاویر زیباتری را در فیلم زیر مشاهده می‌کنید.

/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
United States of America
م ن
۰۹:۱۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
وهابیها اعتقاد به بهشت وجهنم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
o.m
۱۳:۰۹ ۱۴ تير ۱۳۹۶
پس مال ریس جمهور ما کووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۶
همین کشورهای بیچاره بیشتر به دک و پوز کا توجه دارند.