چگونگی انتقال توربین‌های بادی به بالای کوه+ فیلم

این فیلم چگونگی انتقال پَره‌های توربین‌های بادی را به بالای کوه نشان می دهد.

سفر شگفت انگیز توربین‌های بادی به بالای کوه+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توربین‌های بادی یکی از منابع تامین انرژی است که انرژی جنبشی باد را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

این مدل از توربین‌ها در دو محور افقی و یا افقی ساخته میشوند که البته علاوه بر وزن بالایی که دارند قطعا در شمار قطعات عظیم الجثه خواهند بود.

چرخاندن ژنراتورها، تبدیل انرژی از مکانیکی به الکتریکی، منبع تولید انرژی الکتریکی، پمپاژ آب و ... کاربردهای توربین‌های بزرگ و شارژکردن باتری‌ها و توان کمکی برای قایق‌ها بادی و دیگر مصارف خُرد کاربردهای توربین‌های کوچک هستند.

اگر از نزدیک زمین‌هایی را که این توربین‌ها به کار گرفته می شوند را از نزدیک مشاهده کرده باشید بیشتر شبیه به یک مزرعه بادی می مانند که بزرگی آنها حیرت آور است، در کشورمان نیز در مناطق مختلفی توربین‌های بادی وجود دارد که از نزدیک قابل مشاهده است.

نکته مهم در به کارگیری توربین بادی انتقال پَره‌های غول پیکر آن به محل نصب است که یک سفر خطرناک و جذاب برای راننده‌های وسائل نقلیه سنگین خواهد بود، این جذابیت زمانی بیشتر می شود که قرار باشد توربین‌ها به بالای کوه منتقل شوند.

در ادامه می توانید فیلمی از این سفر خطرناک را تماشا کنید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.