همدان؛

بهره برداری از 10 هزار میلیارد ریال طرح در همدان

استاندار همدان گفت: با حضور معاون اول رئیس جمهوری 10 هزار میلیارد ریال طرح در این استان بهره برداری می شود.

بهره برداری از 10 هزار میلیارد ریال طرح در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  محمد ناصر نیکبخت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان بیان کرد: 110 مورد از طرح های آماده افتتاح مربوط به حوزه درمان است.

وی با بیان اینکه همچنین چندین طرح بیمارستانی، اقتصادی و عمرانی آماده بهره برداری است بیان کرد: این طرح ها با حضور معاون اول رئیس جمهوری در همدان و به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری می شود.

نیکبخت گفت: سه شنبه هفته آینده قطار همدان اولین گروه از مسافران که شامل خانواده شهدا، ایثارگر و خبرنگاران هستند را به مقصد مشهد مقدس جابجا می کند.

استاندار همدان افزود: این خبر و مژده مبارکی برای اهالی استان همدان که سالها منتظر شنیدن صدای سوت قطار بودن ، می باشد که در دولت یازدهم عملی شد.

نیکبخت اظهار کرد: برای حفظ شرایط اشتغال استان از مسئولان انتظار می رود کالاهای با کیفیتی که مشابه آن توسط واحدهای تولیدی داخل استان تولید می شود را خریداری کنند.

وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین رویکردهای ستاد تسهیل و رونق تولید و هدف از اجرای اقتصاد مقاومتی فعال کردن واحدهای تعطیل شده است.

استاندار همدان افزود: بنابراین واحدهای تولیدی که هم اینک فعال هستند نیز باید حمایت شوند و اجازه ندهیم این واحدها تعطیل شده سپس در ستاد تسهیل برای فعالیت مجدد آنها چاره جویی کنیم.

نیکبخت بیان کرد: چنانچه واحدی به علت ناتوانی در پرداخت دیون و اقساط به مرحله اجرای حکم قضایی و تملک برسد به نفع بانک نخواهد بود.
وی توضیح داد: از زمان به مرحله اجرا گذاشتن حکم و تعطیل کردن واحد تولیدی برای مزایده، هیچ سودی به بانک تعلق نمی گیرد بنابراین باید از تملک واحدهای تولیدی خودداری کرد.

 استاندار همدان تصریح کرد: وقتی می توان واحد نیمه فعالی را فعال کرد بنابراین نباید اجازه بدهید این واحد تعطیل شود .

نیکبخت  گفت: روز گذشته -دوشنبه- در نشستی با جلسه با سرمایه گذاران ایرلندی و آلمانی این افراد وعده دادند در ادامه اجرای طرح نیروگاه خورشیدی ظرفیت نیروگاه های همدان را به 250 مگاوات برسانند.

نیکبخت افزود: روز گذشته در مورد افزایش 100 مگاواتی ظرفیت نیروگاه های خورشیدی موافقت های لازم صورت گرفت.

وی بیان کرد: تعامل و همکاری همدان با جذب سرمایه گذاران خارجی می تواند نقطه امیدی برای رشد و توسعه استان باشد و این استان را به پایلوت نیروگاه های خورشیدی کشور تبدیل کند.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: پس از توافق برجام زمینه افزایش مراودات و توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی همدان با کشورهای اروپایی فراهم شد.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.