معاون صنعت، معدن و تجارت لرستان:

۵ سامانه اختصاصی مبارزه با قاچاق کالا در استان لرستان راه‌اندازی شد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۵ سامانه اختصاصی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و افزایش فضای کسب و کار در استان لرستان ایجاد شده است.

۵ سامانه اختصاصی مبارزه با قاچاق کالا در استان لرستان راه‌اندازی شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،بهزاد منصوری ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: سال ۹۴ تعداد سه هزار و ۶۶۹ بازرسی به عمل آمد که منجر به تشکیل ۲۸۱ پرونده با ارزش ریالی یک میلیارد و ۸ میلیون ریال شد.

وی با بیان اینکه میزان در سال گذشته به سه هزار و ۶۸۸ مورد با ۴۸۶ پرونده و ارزش ریالی پنج میلیارد ریال رسید، افزود: در سه ماهه نخست سال ۹۶، ۲۵۷ بازرسی انجام شد که منجر به تشکیل ۴۴ پرونده با ارزش ریالی ۴۲۷ میلیون ریال شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: مهمترین برنامه سال ۹۵ سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، شناسایی واحد‌های فاقد پروانه در سطح شهرستان‌­‌های استان به ویژه در خرم‌آباد بوده است.

وی از تشکیل پنج سامانه در بحث قاچاق کالا خبر داد و گفت: پنج سامانه اختصاصی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و افزایش فضای کسب و کار ایجاد شده است که دارای شرح وظایف ویژه هستند.

منصوری بیان کرد: سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبار‌ها و نگهداری کالا، سامانه جامع شناسه کالا، سامانه شناسه رهگیری و شناسه یکپارچه پیگیری پنج سامانه سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا هستند.

وی اظهارداشت: در سامانه مجوز‌ها با توزیع مویرگی در زمینه پخش کالا روبرو هستیم به نحوی که هر شرکتی که بنای فعالیت دارد ضمن مشخص کردن شعاع عملکردی خود باید از دستگاه‌­‌های ذیربط مجوز دریافت کند.

انتهای پیام/ب

مبارزه با قاچاق کالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.