شیراز؛

معدوم سازی ۳۴۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی

۳۴۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در شهرستان خرامه کشف و معدوم شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ راحله جلوداری مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان خرامه، با تاکید بر سلامت مواد اولیه برای تهیه غذا، گفت: مواد اولیه برای تهیه غذاها، از نظر مرغوبیت و سلامت، اهمیت بسیاری دارد، بنابراین سلامت این مواد نیز، از لحاظ عوامل محیطی و سلامت روغن، نمک و بررسی آلودگی سطوح با تجهیزات سیار بازرسی، مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارشناسان بهداشت محیط در مراکـز بهداشتی درمانی به صورت روزانه شهرستان خرامه و روستا‌های آن را از نظر کلر آزاد باقیمانده آب، سنجش و از نظر نمونه برداری میکروبی آب بررسی کردند.

راحله جلوداری ادامه داد: همچنین ۱۵۵ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه و مراکز تهیه مواد غذایی، از سوی کارشناسان بهداشت محیط انجام شد که در بازرسی از این مراکز، ۳۴۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم و حدود ۱۰ مرکز متخلف، به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

جلوداری اضافه کرد: تعداد ۱۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، به صورت مشترک با سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی، انجام شد.

انتهای پیام/ن

بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار