اصفهان؛

می توان به دور از شعار زدگی، فیلم محتوایی تولید کرد

کارگردان فیلم سینمایی «قهرمان کوچک» گفت: می توان به دور از شعار زدگی فیلمی تولید کرد که یک محتوای خوب داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین قناعت امروز در نشست خبری فیلم ' قهرمانان کوچک' گفت: زمان زیادی از این فیلم سرگرمی است اما در لایه های درونی فیلم به دور از شعار زدگی تلاش شد تا به مساله تولید ملی پرداخته شود.

وی اظهار کرد: چندی پیش با مشاهده کودکی که پدرش بواسطه ورود کالاهای خارجی از کار بیکار شده بود، مواجه شدم و این مساله انگیزه ساخت یک فیلم برای گرایش مردم به مصرف تولیدات داخلی را در من ایجاد کرد.
این کارگردان سینما توجه به مصرف کالای ساخت داخل را یکی از پیام های فیلم بیان کرد و گفت: تلاش بسیاری کردم تا فیلم شعاری نباشد و با بهره گیری از عنصر طنز، کودکان رزمی کار و قهرمان سازی، ریتم تندی به فیلم دادم.

وی اضافه کرد: توجه و حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا در کشور در حد شعار باقی مانده است و فیلمساز ما نیز بواسطه دوری از انگ هایی که زده می شود یا شعاری شدن فیلم از این مساله دوری می کند.
این کارگردان توجه به ورزش و تندرستی را از دیگر پیام های فیلم عنوان کرد و افزود: متاسفانه یکی از معظلات امروز جامعه ما، فست فودها و دوری از ورزش است و در این فیلم تلاش شد تا روحیه ورزش در کودکان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه ' قهرمانان کوچک '، اولین فیلم کمدی رزمی سینمای کودک است، گفت: وقتی ساخت فیلمی با موضوع حمایت از تولید ملی به من پیشنهاد شد، سعی کردم فیلم بگونه ای ساخته شود تا مخاطب را جذب کند.

قناعت تصریح کرد: میزان استقبال در اکران های این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان نشان داد که فیلم جذابیت خود را داشته است.

همچنین تهیه کننده این فیلم با انتقاد از حمایت نشدن این فیلم، گفت: من وام 400 میلیونی فارابی را تقاضا نکردم ولی یک وام 50 میلیونی خواستم که به پروژه تزریق شود تا اثر بهتر شود ولی هیچ اتفاقی صورت نگرفت.

بیتا منصوری گفت: قرارداد اکران فیلم بسته شده است و در کمتر از سه ماه آینده، فیلم اکران عمومی خواهد شد.
همچنین مجری طرح نیز در بخش دیگر این نشست گفت: توجه به تولید داخلی و مصرف این کالاها همواره یکی از دغدغه من بود.

پرویز امیری افزود: آنجا که من تهیه کننده صدا وسیما هستم و در سینما تهیه کنندگی نکرده ام به سراغ آقای قناعت و خانم منصوری رفتم و با همراهی هم کار ساخت این فیلم را پیش بردیم.

وی تصریح کرد: سینماگران از ورود به موضوعاتی که می تواند جنبه شعاری پیدا کند بسیار هراس دارند.
این فیلم شب گذشته در بخش مسابقه سینمای ایران سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان به نمایش درآمد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.