معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

ایران جزو 30 کشور سازمان بین‌المللی دریانوردی قرار گرفت/ آماده سازی سند هویت دریانوردان در آینده‌ای نزدیک

راستاد گفت: ایران توانست جزو 30 کشور سازمان بین‌المللی دریانوردی قرار بگیرد و به زودی سند هویت دریانوردان آماده می‌شود.

ایران جزو 30 کشور سازمان بین‌المللی دریانوردی قرار گرفت/ آماده سازی سند هویت دریانوردان در آینده‌ای نزدیکبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سالانه میلیاردها تن کالا توسط بنادر و کشتی‌ها انتقال داده‌ می‌شود، گفت: طبق آمار حمل و نقل دریایی در سال 2015 ، ده میلیارد تن کالا به ارزش چهار تریلیون دلار توسط حمل و نقل دریایی در دنیا جابجا شده است.

وی در ادامه افزود:‌ اقتصاد جهان در حال حاضر وابسته به حمل و نقل دریایی است و کشورها اگر نتوانند از این صنعت حمل و نقلی استفاده کنند در تأمین نیازهای روزانه خود با بحران مواجه می‌شوند.

راستاد با اشاره به اینکه کشتی‌ها ابزار حمل و نقل هستند و راهبری‌ها را بر عهده دارند، گفت: ما در حال حاضر یک و نیم میلیون نفر دریانورد در دنیا داریم که این رقم در ایران به ده هزار نفر دریانورد می‌رسد که اخذ گواهی‌نامه شایستگی حاکی از فعالیت‌های تخصصی آنها است.

معاون دریایی سازمان بنادر تصریح کرد: کسانی که در ناوهای کشتی فعالیت می‌کنند دارای یک حرفه خاص بوده و نیازمند تجهیزات هستند و به نظر می‌رسد هیچ حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل به اندازه دریانوردی نیازمند تخصص و تجربه نیست.

وی با اشاره به اینکه گزارشات حاکی از آن است که کمترین سوانح ناشی از خطاهای انسانی در ناوهای دریایی ایران داشته‌ایم، گفت: در عرصه بین المللی دریانوردان ما می‌توانند حضور فعال‌تری داشته باشند به طوری که ظرفیت‌های آنها روز به روز در حال افزایش است و تا سال 2025 میلادی با 150 هزار کمبود نیروی دریایی در دنیا مواجه می‌شویم به همین منظور برای دریانوردان فعال امکانات و زیربناهای آموزشی را قرار دادیم و سعی کرده‌ایم جوانان را برای حضور در این حوزه ترغیب کنیم.

راستاد تصریح کرد: در راستای کنوانسیون 185 به سازمان جهانی دریانورد ما توانستیم سند هویت دریانوردان را در شرف آماده‌سازی برای صدور قرار دهیم و همچنین گواهی‌نامه هویت دریانوردان را برای بازگشت دریانوردان به میهن را در دستور کار دولت قرار دهیم. در حال حاضر مواردی هست که بازگشت دریانوردان به کشور با مشکل مواجه شده‌اند که به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر یادآور شد: در سایه تدابیر ویژه گشایش‌های قابل توجهی در صنعت کشتیرانی نیز فعال شده و ناوگان‌های تحت پرچم ایران در حال تردد هستند و در این میان حضور دریانوردان به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: ما جزو 30 کشور عضو سازمان جهانی دریا هستیم و دارای پنج حق رأی هستیم واین خود جایگاه ویژه‌ای را برای ایران ایجاد کرده است.

راستاد یادآور شد: برای اولین بار طراحی و تدوین بازنگری افسران امنیتی بنادر به ایران تصویب شد.

انتهای پیام/

 

کمترین سوانح ناشی از خطاهای انسانی در ناوهای دریایی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار