بجنورد؛

ارئه تسهیلات 18 درصدی به پرورش دهندگان ماهی

دریافت تسهیلات با سود بالا برای تولید کننده و پرورش دهند گان ماهی مقرون به صرفه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدعلی مصباحی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:امسال تولید کنندگان و پرورش دهندگان ماهی در استان از دریافت تسهیلات بالای 500 میلیون ریال استقبال نمی کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بانک ها برای پرورش دهندگان ماهی تسهیلات با کارمزد 18 درصد پرداخت می کنند،افزود: مصرف ماهی در این استان کم اما هزینه های تولید بالاست و صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری 3 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک توسعه تعاون معرفی شدند که تسهیلات آنان 5 ساله با کارمزد 18 درصد است.

مصباحی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 210 میلیارد ریال تسهیلات برای پرورش دهندگان ماهی در استان با کارمزد 7 درصد و 10 درصد و سایر منابع پرداخت شد که برای آنان مقرون به صرفه بود.

وی سرانه مصرف ماهی در این استان برای هر فرد سالانه 7ممیز یک دهم کیلوگرم و میانگین کشوری برای هر فرد در سال 9ممیز 2 دهم  کیلوگرم در سال عنوان کرد.

مدیرشیلات وامور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:هم اکنون 157 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعال است که از این تعداد 97 مرکز پرورش ماهی گرمابی و 62 مرکز پرورش ماهی سردآبی است.

در استان 6 هزار و 250 منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

انتهای پیام/آ

فعالیت 157 مزرعه پرورش ماهی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.