مدیر بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رویکرد بنیاد فارابی در کیفیت جشنواره فیلم کودک مؤثر بوده است

علیرضا تابش گفت: حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی منجر به حضور بسیاری از آثار در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شده است.

امسال بنیاد فارابی در جشنواره کودک خوب ظاهر شده استعلیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی در خصوص جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جشنواره امسال با رویکرد خوبی در حال برگزاری است و می‌توان انتظار داشت سینمای کودک بیش از گذشته مسیر خود را یافته است.

وی در ادامه در مورد شورای راهبردی و تولید آثار کودک تصریح کرد: شورای راهبردی در سال 94 با حکم رئیس سازمان سینمایی وقت با اعضایی متشکل از اهالی سینما تأسیس شد که من هم عضو حقوقی آن بودم. اولین مبحثی که در این شورا به آن پرداختیم در مورد مشکلات پیش آمده درباره تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود که در این خصوص جلسات مختلفی با شهرداری و شورای شهر اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: فاز بعدی نگاه جدی‌تر به فیلمنامه آثار کودک و نوجوان بود تا بتوانیم با گفت‌وگو با نویسندگان این حوزه و تعیین چارچوب‌های نگارشی کیفیت فیلمنامه‌ها را افزایش دهیم که نتیجه آن را در جشنواره کودک و نوجوان امسال با حضور هفت فیلم از 11 فیلم تولید شده در فارابی شاهد هستیم.

تابش درباره سیاست‌های مدیران گذشته اظهار داشت :سیاست کلی ما در بخش حمایت از تولید آثار سینمایی، پرهیز از سیاست‌های مدیران گذشته بود. زیرا مدیران قبلی با نزدیک شدن به زمان جشنواره از برخی اهالی سینما درخواست تولید فیلم برای جشنواره در یک زمان کوتاه را داشتند و این شیوه منجر به تولید فیلم‌های بی‌کیفیتی شد که فقط در جشنواره اکران شد و رنگ پرده سینما و توزیع در نمایش خانگی را ندید. ما امروز تلاش می‌کنیم از این آسیب‌ها و خطاها دوری کنیم.

وی در مورد دیگر موضوعات مهم این شورا بیان کرد: مهم‌ترین کاری که شورا انجام داد تدوین سند جامع سینمای کودک و نوجوان بود که تولید، اکران، جشنواره و فعالیت‌های بین‌المللی و جنبی را پوشش می‌دهد وسند ارزشمندی است اما متأسفانه هنوز مفاد آن اجرایی نشده که امیدواریم با حمایت‌های سازمان سینمایی عملیاتی شود.

مدیر بنیاد فارابی در ادامه افزود: نکته بعدی بحث اکران بود که با پخش‌کنندگانی که صحبت کردیم به برگزار نشدن جشنواره کودک در سال گذشته اعتراض داشتند و این باعث شد فضایی برای تبلیغ و دیده شدن فیلم‌های کودک و نوجوان به وجود نیاید که خدا را شکر با برگزاری مجدد این جشنواره، کار اکران آثار کودک و نوجوان را با یک انرژی مضاعفی شروع کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه فیلمنامه، تکنولوژی و فناوری روز گام‌های مثبتی برداشتیم و آن را در دستور کارمان قرار دادیم تا سینمای کودک و نوجوان و دنیای کودکان روح تازه‌ای بگیرد که این تنها نیازمند همدلی و هم‌افزایی بین مسئولان و هنرمندان است.

تابش در مورد بودجه این حوزه عنوان کرد: متناسب با برنامه‌هایی که برشمردم، از وزارت فرهنگ و سازمان سینمایی درخواست افزایش بودجه را خواهیم داشت و همچنین اگر بتوانیم نظر سرمایه‌داران، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان را جذب کنیم به خوبی می‌توانیم حوزه سینمای کودک را شکوفا کنیم.

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار