سخنگوی انجمن صنفی نویسندگان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رسالت اساسنامه انجمن صنفی حمایت از نویسندگان است

در جلسه روز گذشته انجمن صنفی نویسندگان، پس از رأی‌‌گیری نسبت به اساسنامه این انجمن، اعضای هیأت مدیره نیز تعیین شدند.

محمد حسینی سخنگوی انجمن صنفی نویسندگان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون جلسه روز گذشته این انجمن گفت: دیروز اولین مجمع عمومی انجمن صنفی نویسندگان با حضور بیش از دو سوم اعضا و نماینده وزارت کار برگزار شد. طبق آنچه در مجمع عمومی پیش‌بینی شده بود، اساسنامه انجمن صنفی بررسی و به رأی گذاشته شد و هیأت مدیره و هیأت بازرسان تعیین شدند.

وی افزود: کلیات و جزئیات اساسنامه با رأی اکثریت آرا به تایید اعضای انجمن رسید و اعضای رسمی و علی‌البدل هیأت مدیره و هیأت بازرسان مشخص شدند و خوشبختانه مجمع با موفقیت به پایان رسید.

حسینی در خصوص کلیت اساسنامه و اهداف انجمن بیان کرد: هدف اساسی انجمن همان طور که در اساسنامه قید شده حمایت از اعضای خود و عموم نویسندگان کشور به عنوان شاغلان در صنف نویسندگی است و به هر حال تلاش می‌کند شرایط را برای فعالیت آنها هموارتر کند. کلیت اساسنامه حمایت از حقوق صنفی است و آنچه که از حقوق این صنف دفاع کند وظیفه انجمن است.

سخنگوی انجمن صنفی نویسندگان با ابراز خرسندی از همکاری وزارت کار ابراز داشت: باعث تشکر است که کارشناسان وزارت کار، در مدت این یک سالی که پیگیر تشکیل این صنف بودیم، نهایت همکاری‌ها با ما را داشتند و خوشبختانه به عنوان یک صنف در این وزارت‌خانه شناخته شدیم. در حال حاضر 126 نفر عضو انجمن صنفی هستند و این تعداد دائما در حال افزایش است.

حسینی تصریح کرد: طی یک هفته آینده هیأت رئیسه مجمع منتظر دریافت شکایات احتمالی و رسیدگی آنها هستند و پس از آن هیأت مدیره فعالیت خود را در چارچوب اهداف اساسنامه آغاز خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ در جلسه روز گذشته انجمن، فرخنده آقایی، مهدی افروزمنش، احمد پوری، محمد حسینی، محسن حکیم معانی، حسن شهسواری و کامران محمدی به عنوان اعضا هیأت مدیره و مهدی اسدزاده و امین حسینیون به عنوان بازرس این انجمن انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار