معرفی کتاب؛

چرا بادبادک‌ها همه چیز را فراموش می‌کنند؟

«چرا بادبادک‌ها همه چیز را فراموش می کنند؟» آخرین کتاب از سه گانه «فلسفه برای کودکان» است.

چرا بادبادک‌ها همه چیز را فراموش می‌کنند؟به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب «چرا بادبادک‌ها همه چیز را فراموش می‌کنند؟» نوشته سید علی شجاعی است و از سوی انتشارات نیستان چاپ شده است. این کتاب که در 36 صفحه با قطع رحلی و شمارگان دوهزار نسخه منتشر شده، سومین کتاب از سه گانه «فلسفه برای کودکان» است.

اولین کتاب این سه گانه «اگر آدم‌برفی‌ها آب نشوند...» نام دارد و دومین کتاب این مجموعه «احتیاط! خطر حمله موش‌ها و دیگران» است. گروه سنی «ب» و «ج» مخاطبان اصلی این سه داستان هستند.

در توضیحات پشت جلد کتاب، بخشی از داستان آمده است:

«بچه‌ها کلاهشان را محکم گرفتند که باد نبرد و گفتند: بادبادک‌مون رفته بالا، حالا نمی‌یاد پایین... هر کاری می‌کنیم حرفمون رو گوش نمی‌کنه... می‌شه شما یه کمی آروم باشین، نوزین، تا بادبادک‌ ما نتونه پرواز بکنه و بیاد پایین؟ آقای باد خندید و وزید و گفت: من که فقط برای بادبادک ها نمی‌وزم... اگه آروم بشینم پرنده‌ها چطوری پرواز کنن؟ ابرها رو کی این ور و اون ور ببره؟ دریاها با چی موج داشته باشن؟ نه! نمی‌شه...»

ویژگی مجموعه «فلسفه برای کودکان» واداشتن کودک به تفکر و علاقه مند کردن او به دقت در مسائل مختلف در قالب داستان است.

تصویرگران «چرا بادبادک ها همه چیز را فراموش می کنند؟» مهرداد زائری و کریستینا لائب هستند که با طراحی روی کاغذ، نصب به روی زمینه و ساخت صحنه در آتلیه تصاویر کتاب را رقم زده اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار