کریمی مطرح کرد؛

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سایه ایجاد اردوهای دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران با اشاره به اهداف تاثیرگذار برگزاری اردوهای دانش آموزی گفت: ایجاد برنامه های مفرح و بهره‌مندی نوجوانان از فرصت تابستان مهمترین هدف این اردوها است.

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سایه ایجاد اردوهای دانش آموزیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم صبحگاه و اعزام اولین بخش اردوهای طرح یاوران ولایت پسران با حضور سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران، عبدالرسول کریمی معاون پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش تهران در محل آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم کریمی با بیان اینکه در ارتباط با اردوها چندین هدف عمده را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: اولین هدف در این مورد توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است که ایشان همواره به نسل جوان توجه دارند و باید برنامه‌های مفرح و در خور دوره نوجوانی تدارک دیده شود.

 وی ادامه داد: از دیگر اهداف مورد توجه غنی کردن اوقات فراغت به نحو مطلوب است و باید از این فرصت ایجاد شده را مغتنم شمرده و از ان استفاده کرد.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران بهبود روابط فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف اردوها برشمرد و تصریح کرد: انرژی جوان و نوجوان باید در جهت اهداف سازمانی شکل گیرد و در این مسیر چگونه زیستن را به آنها بیاموزیم.

 وی اصل خود باوری را یکی دیگر از اهداف برپایی اردوها دانست و عنوان کرد: انسانی را خود را باور داشته باشد در جهت خدا شناسی را بهتر دنبال خواهد کرد و به دنبال این مساله هستیم که از این فرصت به نحوه مطلوب استفاده شود تا در گرداب مشکلات نباشیم.

 کریمی ادامه داد: تعمیق تربیت دینی و تجربه با هم بودن نیز از اهداف برپایی اردوهای دانش آموزی در ایام تابستان محسوب می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران گفت: افراد تفاوت‌های فردی با هم دارند که همین تفاوت‌ها منجر به ظهور استعدادها است و می‌توان با برگزاری چنین برنامه‌های نسل نوجوان و جوان کشور که آینده سازان هستند تربیت کرد.

وی تصریح کرد: استقامت و بردباری از دیگر اهداف اردوها بوده، همچنین نه گفتن به آسیب‌های اجتماعی که از داخل و خارج کشور با آن مواجه هستیم با برپایی چنین اردوهای بهبود پیدا می‌کند.

کریمی گفت: معرفت دینی، بصیرتی و هویتی را باید یاد بگیریم و پس از آن خود منشا تحول باشیم تا مسیر زندگی را با بشیرت جلو ببریم.

آموزش ۶ هزار دانش آموز در طرح یاوران ولایت

یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ در مراسم بدرقه اولین گروه از دانش آموزان طرح ولایت پسران عنوان کرد: بسیج دانش آموزی وسیع‌ترین و موثرترین تشکل دانش آموزی است که در ۶۰ هزار واحد آموزشی در سراسر کشور فعال است.

وی افزود: خیل عظیمی از نوجوانان و جوانان انقلابی و مومن با حضور در اردو‌های طرح یاوران ولایت آموزش‌های تربیتی و پرورشی را می‌گذرانند تا با شروع سال تحصیلی با نشاط وظایف خود را پیگیری کنند.

مرادی با اشاره به اینکه تمام متوسطه دوم شامل این طرح هستند، ادامه داد: با توجه به منویات رهبر انقلاب در زمینه توجه به نوجوانان و یپردن کار عملیاتی و اجرایی به آنان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران امروز برای  یک هزار و ۲۰۰ مدرسه برنامه ریزی اردو‌های آموزشی و تربیتی یاوران ولایت را دارد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ فرمانده و ۶ هزار عضو شورای بسیج دانش آموزی در اردوگاه شهید رجایی رامسر آموزش می‌بینند.

وی گفت: آموزش اعضا پس از این اردو در تهران ادامه دارد تا نوجوانانی تربیت شوند که برای دفاع همه جانبه از کشور آماده شوند.

اردو‌های دانش آموزی تجربه مثبتی برای دانش آموزان است

احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه این اردو‌ها یک تجربه برای جمع آوری توشه است، اظهار کرد: گذشت فداکاری، نوع دوستی، شبیه شهدا شدن و ایثار از تجربیات و توشه‌های این قبیل اردو‌ها است.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از دانش آموزان که تحصیل، تهذیب و ورزش است، گفت: این مطالبات در این اردو‌ها محقق می‌شود البته چهار روز زمان زیادی نیست، اما می‌توان در آن برای استقامت و مقاوم شدن تمرین کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد علوی سرچشمه
۱۱:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی میرزایی
۱۴:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سخن حکیمانه ای هست
آخرین اخبار