اصفهان؛

برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در نایین

مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در در آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی (ع) شهرستان نایین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین در حاشیه برگزاری این مسابقات  گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم از سوی اداره اوقاف یک رویداد مهم و تأثیرگذار قرآنی است. این مسابقات به گسترش و شکوفایی استعدادهای قرآنی شهرستان در سطوح استانی و کشوری کمک می‌کند.

 احمد جبلی، تصریح کرد: در قرآن کریم برنامه های زندگی از طریق راههای تدبر، حفظ، قرائت، ترتیل و کتابت قرآن مطرح شده که اینها ازجمله کارهایی است که ما می‌توانیم انجام بدهیم.

 رئیس اداره اوقاف نایین اضافه کرد: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی در دو روز در ۳ رشته حفظ موضوعی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم و حفظ معارف و احادیث(نهج البلاغه) برگزار شد.

 وی افزود: این مسابقات از روز پنج شنبه 14 تیر ماه در آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی (ع) این شهرستان آغاز شد.

 جبلی هدف از برگزاری مسابقات را شناسایی استعداد های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن کریم دانست.

 وی با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات اظهار داشت: در مسایقات موضوعی نحوه آزمون به صورت تستی و در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، حفظ جزءهای قرآنی( ۵، ۱۰ و ۲۰) و حفظ کل قرآن کریم در مقطع سنی بالای ۱۸ سال ویژه خواهران و برادران برگزار گردید.

رئیس اداره اوقاف نایین ضمن اشاره به افزایش شرکت کنندگان افزود: در سال گذشته ۲۵۰ نفر شرکت کننده و امسال حدود ۴۵۰ نفر در مسابقات ثبت نام کردند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.