مهاباد؛

کشف بیش از 4 تن انواع مواد غذایی فاسد در مهاباد

حدود 4 و نیم تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در یک ماهه گذشته ،توسط کارشناسان بهداشت محیط مهاباد کشف و ضبط شده است.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی تعداد 20 نفر در قالب 10 اکیپ دو نفره با همکاری ادارات اصناف،تعزیرات حکومتی،دادگستری و صنعت و معدن و تجارت از اماکن ،قنادی ها و رستوران های بین راهی بازدید کردند.

مهندس امینی افزود:  ارزش ریالی این میزان مواد غذایی 120 میلیون ریال بود که با دستور مقامات قضایی به زودی معدوم می شوند.

وی افزود:در طول ماه مبارک رمضان هم کارشناسان بهداشت محیط تعداد 958 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،142 مورد بازدید از کارگاه های تولید زولبیا و بامیه،تعداد 18 مورد نمونه برداری از مواد غذایی،تعداد 375 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی تعداد 4805 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و تعداد 206 مورد نمونه برداری میکروبی از آب انجام شده است .

مهندس امینی گفت: در بازدید از مراکز تهیه و عرضه زولبیا و بامیه فروشی ها با توجه به دستگاه های اندازه گیری روغن ارسالی توسط معاونت بهداشتی استان از 142 مورد بازدید، 2 تن روغن غیر قابل مصرف از چرخه انسانی خارج شد و معدوم شد.

وی افزود:استفاده از روغن های غیر استاندارد در کارگاه و مراکز تهیه و تولید و عرضه مواد غذایی می تواند منجر به بروز بیماری هایی از جمله قلبی و عروقی و سرطان در انسان شود.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت داشتن شکایت و مشاهده تخلف، موارد را می توانند به سامانه 190 یا شماره تلفن 42442250 اطلاع دهند

انتهای پیام/ع

کشف و ضبط مواد غذایی غیر قابل مصرف در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.