سفیر سوریه در سازمان ملل: توافق روسیه و آمریکا برای آتش‌بس در سوریه می‌تواند گامی رو به جلو باشد

عماد مصطفی اظهار داشت توافق آتش‌بس آمریکا و روسیه در سوریه می‌تواند گامی بلند در جهت یافتن راه حل سیاسی برای بحران دمشق باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، «عماد مصطفی» -- سفیر سوریه در سازمان ملل متحد – در مصاحبه با اسپوتنیک، گفت آتش‌بس جدید در سوریه که به تایید روسیه و آمریکا رسیده است، می‌تواند «گام بلندی» به منظور یافتن راه حلی سیاسی برای این کشور جنگ زده باشد. وی افزود تلاش‌های مشترک مسکو و واشنگتن برای حفظ این آتش‌بس ضروری خواهد بود.

سرگئی لاوروف –وزیر خارجه روسیه– روز جمعه، پس از ملاقات ولایمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – و همتای آمریکایی وی، دونالد ترامپ، اعلام کرد آمریکا و اردن بر سر اجرای آتش‌بس در سوریه از ظهر روز 9 ژوئیه توافق کرده اند.

عماد مصطفی گفت: «این آتش‌بس در جنوب غرب سوریه می‌تواند گامی بلند در جهت یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه باشد. با این‌حال، چالش اصلی دستیابی به چنین توافقی نیست، بلکه حفظ و نظارت بر اجرای آن است که اهمیت دارد. تلاش مشترک آمریکا و روسیه برای حفظ این آتش‌بس برای موفقیت آن ضروری است.»

با این‌‎حال، وی درباره اینکه آمریکا بتواند از سیاست حمایت از تروریسم در سوریه دست بکشد، ابراز تردید کرد.

عماد مصطفی در این‌باره گفت: «علی‌رغم تمام ادعاهای بی‌اساس رئیس جمهور آمریکا درباره مبارزه این کشور با داعش، وی با حمله به مواضع ارتش سوریه که در جنگ علیه این گروه تروریستی فعالیت می‌کند، در حقیقت به داعش کمک کرده است. با این‌حال، اجازه بدهید بدبین نباشیم و ببنیم که وی می‌تواند شرایط را تغییر داده و در سیاست دولت خود درباره حمایت از هر گروه تروریستی که با نیروهای دولتی سوریه در مبارزه هستند بازبینی کند یا خیر.»

سوریه بیش از 6 سال درگیر جنگ داخلی بوده است. روسیه و ایران از بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – حمایت می‌کنند و اعضای دولت وی را تنها مقامات قانونی در سوریه می‌دانند. این در حالی است که برخی از کشورهای غربی مکررا درخواست کرده اند بشار اسد از سمت خود کناره‌گیری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار