اهواز؛

خوزستان قطب‌ کشتی‌فرنگی کشور

پیشکسوت کشتی خوزستان استان را یکی از قطب های کشتی فرنگی کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجید قائدی، پیشکسوت کشتی خوزستان با مثبت بر شمردن میزبانی اهواز از جام‌جهانی 2018 کشتی‌ فرنگی، گفت:‌ این میزبانی را خوب می‌بینم، به شرط این‌که دستاورد لازم را به همراه داشته باشد و این چیزی است که تاکنون در پی میزبانی‌های گذشته به آن نرسیده‌ایم.

مجید قائدی اظهار کرد: خوزستان از دیرباز یکی از قطب‌های مسلم و اصلی کشتی‌فرنگی کشور بوده است و بزرگانی همچون ‌کائیده، کیانی، قصاب، کبابی، برادران کاکاحاجی، قلاوند‌ها، زیدوندها و عبدولی‌ها و همچنین مرحومان رحیمی، موسوی و رمضان‌زاده، ‌هر کدام در جایگاه مربی و افرادی همچون ‌گرشاسبی، ممتازان، ‌صاحب و حاجتی در جایگاه مدیر در رشد و توسعه کشتی‌ فرنگی خوزستان نقش موثر داشته‌اند.

وی گفت: بدون شک گرفتن هر گونه میزبانی و برگزاری مسابقات، در پیشرفت آن رشته در استان و شهرستان حائز اهمیت است؛ در سه چهار سال گذشته چندین دور مسابقه مختلف بین‌المللی را میزبانی کرده‌ایم و امسال نیز قرار است برای دومین سال، میزبان مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی باشیم.

این مربی کشتی‌فرنگی عنوان کرد: ‌با این میزبانی‌ها، هم کشتی‌گیران‌مان می‌توانند خودشان را بیشتر نشان دهند و هم این‌که یک دوره آموزشی بسیار خوب برای مربیان خوزستانی است.

وی بیان داشت: از این‌که کشتی خوزستان در کشور مطرح بوده است، ‌شکی نیست و اکنون در استان باید برای این رشته برنامه‌ریزی و هدف‌‌گذاری داشته باشیم که من فکر می‌کنم این مهم در اجرای مسابقات بین‌المللی گم شده است. باید دیگر قهرمانان‌مان را برای سکوهای برتر جهان و المپیک آماده کنیم و نه این‌که به فکر سکوهای کشوری باشیم.

وی افزود: به هر حال هر گامی که در خوزستان برداشته می‌شود باید برای کسب عناوین برتر مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک باشد که این حلقه‌ای گم شده است و باید به این بخش بیشتر پرداخته شود. به نظرم ما بیشتر به دنبال برگزاری رقابت‌ها بوده‌ایم؛ من میزبانی را خوب می‌بینم ولی به شرط این‌که دستاورد لازم را به همراه داشته باشد و این چیزی است که تاکنون در پی این میزبانی‌ها به آن نرسیده‌ایم.

قائدی گفت:‌ یکی دیگر از اهدافی که باید به آن می‌رسیدیم، حرمت به پیشکسوتان خوزستان است که به این بخش اهمیت داده نشده است. همچنین در پی برگزاری این رقابت‌ها باید حرکتی به سود میزبان صورت بگیرد؛ یعنی باید سود فنی ببریم یا امکاناتی به استان اختصاص پیدا کند و سوال من این است که از میزبانی‌هایی که داشته‌ایم چه بودجه یا امکاناتی را به دست آورده‌ایم؟ از این میزبانی‌ها هیچ بودجه‌ای را به زیرساخت‌ها و رده‌های سنی پایه اختصاص نداده‌ایم. در دو سه سال گذشته فدراسیون کشتی در قبال دادن امتیاز میزبانی، از استان پولی را دریافت کرده است. البته این میزبانی‌ها از نظر فنی برای کشتی استان خوب بوده است.

وی افزود: ورزشکاران ما در تیم‌های ملی پایه‌، رده‌های برتر را در اختیار خود دارند و یکی دیگر از حلقه‌های گم شده این است، که مربیان خوزستانی هدایت تیم‌های ملی پایه را بر عهده ندارند. اگر گفته می‌شود که خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران است، پس چرا نباید سرمربی یکی از تیم‌های ملی پایه، یک خوزستانی باشد؟ اینجا است که با این میزبانی‌ها باید چنین امتیازی را بگیریم.

این پیشکسوت کشتی تاکید کرد:‌ ارتباط ما با فدراسیون باید نزدیک‌تر شود تا در پی این میزبانی‌ها، امتیازاتی عاید خوزستان شود.

انتهای پیام/م

درخشش کشتی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.