در محضر مجتهدی؛

کیفیت توسل به امام رضا (ع)

امام هشتم شیعیان، همواره مامن و پناهگاه مستحکم برای ما ایرانی ها هستند

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛رسول خدا (ص)فرمودند:به زودی در سرزمین خراسان پاره ای از تن من دفن خواهد شد.هیچ غم دیده ای او را زیارت نمی کند، مگر آنکه اندوعش را برطرف می سازد و هیچ گنه کاری به زیارت او نیاید مگر آنکه خداوند گناه او را بیامرزد.

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) در شرح این حدیث نورانی می گوید:یکی از فرق های ما با اهل تسنن این است که ما امامان را زنده می دانیم.سفر اولی که من به مکه رفتم در مسجد النبی دیدم یک آخوند سنی ایستاده و صحبت می کتد.جمعیت هم دایره وار دور او جمع شده بودند.نمی دانم وقتی چشمش به من افتاد فهمید من شیعه هستم گفت:از ما مسلمانان جمعیتی هستند که قبور را عبادت می کنند؛در حالی که مشرک هستند.

مرحوم مجتهدی در ادامه می گوید:آنها خیال می کنند ما قبر را عبادت می کنیم.ما وقتی به حرم امام رضا (ع)می رویم در زیارت نامه می خوانیم:امام من شهادت می دهم که تو صدای من را می شنوی و جواب من را می دهی.انسان اگر معنی این حرف را بفهمد وقتی به حرم ایشان رفت، قشنگ با امام رضا (ع)سخن می گوید و حوائج اش را طلب می کند.

ایشان در ادامه می گوید:هر وقت به مشهد مشرف شدید این جمله را از من داشته باشید که آقا را سه بار به جان امام جواد (ع)قسم بدهید.امام رضا(ع) خیلی به امام جواد(ع) علاقه داشتند.چهارده سال پیش حاجتی داشتم.امام هشتم را به جان فرزندش قسم دادم.یک هفته بعد گره از کارم گشوده شد و به حاجتم رسیدم .انسان وقتی حاجتی از ائمه می خواهد آنها یک چیزی بیشتر هم به انسان میدهند.کرم این خاندان بیشتر از اینهاست.

منبع:کتاب احسن الحدیث، ص118

انتهای پیام/

حدیث رسول خدا درباره سرزمین خراسان

برچسب ها: امام رضا ، توسل ، شیعیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
یا امام رضا حاجتم رو بده به تو رو میارم آخرین امیدمی تورو به حق امام جواد حاجتم رو روا کن دیگه کم آوردم
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۳:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
یا امام رضا
امام مهربونم، سرور و سالارم. شما رو به امام جواد قسم میدم.
شما رو به امام جواد قسم میدم،
شما رو به امام جواد قسم میدم... امشب تولد جواد الائمه است، ما رو دست خالی از درگاهتون برنگردونید. یا امام رضا، قربونت برم. قسمت میدم به حق همین شب مبارک، ریحانم زنده بمونه. ریحانه کوچکم که از بچگی میومد زیارت شما. ریحانم که زائر کوچک شماست. قسمت میدم به امام جواد، ریحانم خوب شه و برگرده خونه.
ریحانم زنده بمونه...
یا امام رضا، تنها چیزی که من رو اروم کرد، همین علاقه شما به امام جواده. همین که اگر فرزندتون رو واسطه کنیم، وساطت ما و خدا رو می‌کنید.
یا امام رضا، این شعاع باریک امید رو توی دلم خاموش نکنید.
امام رضا شما رو به امام جواد قسم.
شما رو به امام جواد قسم، شمارو به امام جواد قسم...
امام رضا من ادم بریم،
به بزرگی خودتون و عشقی که به فرزندتون دارید، واسطه ما و خدا باشید.
یا امام رضا...
یا رضا...
یا رضا...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۱۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
یا امام رضا (ع) تورو به جواد قسم
یا امام رضا (ع) تورو به جواد قسم
یا امام رضا (ع) تورو به جواد قسم
اول که ظهور امام زمان (ع)
دوم که شفای مریض
سوم که هرکسی که آرزویی داره به آرزوش برسه
چهارم که انشاءالله همه ی همه ی همه عاقبت بخیر شن
(در آخر برای منم دعا کنید با خانومم آشتی کنم دوباره منو خانومم و بچه هام چهار نفریمون سر سفره جمع بشیم انشاءالله به حق پنج تن آل عبا... )


يجيب مضظر اذا دعا و يكشفو سوء)
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۰۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
سلام. دعا می‌کنم که عاقبت همه ی مسلمانان جهان ختم بخیر بشه انشاءالله...
دوستان برای منم دعا کنید ی آرزوی شرعی دارم انشاءالله که برآورده بشه.
دعا کنید با خانواده ام آشتی کنم...
ممنون میشم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
یا امام رضا یا امام رئوف.شمارو به جان امام جواد قسم میدم،به جان امام جواد قسم میدم،به جان امام جواد قسم میدم.منو از در خونتون نرونید اقاجان.بعد اینهمه عمر برای بار اول دارم میام پابوستون اقاجان.یعنی منو طلبیدی،اقا جانم بی پناهم پناهم بدین.شما رو به امام جواد قسم میدم هر کسی هر مشکلی داره دستشو بگیرید بعد یه نگاهی به من درمونده بندازید،اقاجانم روسیاهم.طفل معصوم شش ماهمو و مادرشو اول به خدا بعد ب شما سپردم.اقا جانم مددی،قربونت برم امام رضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
يا امام رضا ي غريب تو رو به جوادت،،تورو به جوادت به جوادت قسم كه شفتي برادرمو بده
Iran (Islamic Republic of)
حدیث از یاسو
۲۱:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
امام رضا تو رو به امام جواد قسمت میدم هر کسی که تو این مدت اشکم رو درآورد خدا اشکش رو در بیاره
به حق امام جوادت قسمت میدم
به حق تک فرزندت امام جواد قسمت میدم همانطور که ۲ سا ۳ ساله دارم اشک میریزم همینطور اشک بریزن خدایا تو را به قرآن و به خدا و به امام زمان
امام زمان امشب نیمه شعبان و منم آرام و قرار ندارم جون خیلی ها تو این شب عزیز اشکم رو در آوردن امام زمان تو رو به قرآن و پدرت امام عسکری حاجت دلم رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سلام بر امام رعوف ومهربان ما اگه بدونید آقای ما چقدربزگواره ، وقتی نام مبارکشومی شنوم بی اختیار اشک از چشمانم جاری می شود یک کتاب ازفضیلت آقاومحبتی که در حق من وخانواده ام رواداشته می شودنوشت ،ماهمه اهل خانواده وقتی صلوات خاصه ویابرنامه زنده ازتلویزیون پخش می شه به احترام آقا بلند می شیم و سلام می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۱ تير ۱۳۹۶
قربون امام رضا ن فقط برای حاجت دادن .
Iran (Islamic Republic of)
گچساران
۰۷:۳۰ ۲۱ تير ۱۳۹۶
يا امام رضا امروز براي بررسي مشكل جسمي ام ميخوام به دكتر بروم تورو قسم ميدم به جام امام جواد، تورو قسم ميدم به عزيزي و جان امام جواد تورو قسم ميدم بجام امام رضا همه بيمارو شفا بده من هم با خوشحالي از مطب دكتر برگردم هر كس اين پيامو ديد براي شفاي همه بيماران و در آخر هم من دعا كنه ( امن يجيب مضظر اذا دعا و يكشفو سوء)
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۰:۰۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من الان در تاریخ مهر ماه ۹۹،دارم پیام‌شما رو میخونم ، انشالله که خوب هستین اگر پیامم رو خوندید از حالتون بنویسید لطفا
آخرین اخبار