پس از پایان نشست 20؛

اردوغان: کسانی که در کشور ما خون مردم را ریختند، مورد حمایت طرف‌های خارجی هستند

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی پس از پایان نشست 20 گفت پ.ک.ک و سازمان‌های وابسته به آن از طرف اروپا حمايت مالی می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری در پایان نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان گفت: پ ک ک و دیگر سازمانهای وابسته به آن، از طرف اروپا حمایت مالی می شوند و این بسیار خطرناک است. کسانی که در کشور ما خون مردم را ریختند، مورد حمایت طرف های خارجی هستند. کشورهای غربی پناهگاه امنی برای این تروریست ها محسوب می شوند و این مایه نگرانی مردم ما است.

اردوغان در ادامه سخنانش تاکید کرد: با وجود تلاش بسیار برای مبارزه با تروریسم نتوانسته ایم جلوی حملات تروریستی را بگیریم و هیچ کشور و هیچ منطقه‌ای از خطر تروریسم در امان نیست و همه کشورها باید بیشتر تلاش کنند.

 
وی در ادامه افزود: ما سال گذشته شاهد حملات تروریستی بسیاری بودیم، حملاتی که کل جهان را به لرزه درآورد و باید با تروریسم مبارزه کنیم.
 
اردوغان همچنین گفت که همه پرسی استقلال کردستان عراق برای جدایی از این کشور گامی دردناک بوده و امیدوار هستیم که کردستان عراق از این اقدام عقب نشینی کند چون وحدت این کشور برای ما بسیار مهم به شمار می‌آید .نمی‌توان اجازه تقسیم عراق را داد.
 
وی همچنین تاکید کرد: اتهامات علیه قطر را ناعادلانه می‌دانیم و تحریم‌ها علیه این کشور صحیح نبوده و باید به حق حاکمیت این کشور احترام گذاشته شود.
 
بیشتر بخوانید؛
 
 
 
انتهای پیام/
 

اظهارات اردوغان پس از پایان نشست 20

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار