یک جودوکار، رئیس‌جمهور مغولستان شد+ تصاویر

«خالتما بتولغا» در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مغولستان موفق به کسب اکثریت آرای مردم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «خالتما بتولغا»، قهرمان سابق جودو در مغولستان موفق شد در دور دوم از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بیش از 50 درصد رای به دست آورد. پیروزی «بتولغا» قطعی است؛ اما تعداد آرای نهایی تا ساعاتی دیگر از سوی ستاد انتخابات مغولستان اعلام خواهد شد.

«بتولغا» یک سرمایه‌دار بزرگ در مغولستان است و از سوی حزب مخالف دموکراتیک نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. او پس از پیروزی در دور دوم انتخابات اظهار داشت: مغولستان به پیروزی رسید. من مستقیم به سراغ حل مشکلات اقتصادی می‌روم و همان طور که قول داده‌ام مغول‌ها را از بدهی خلاص می‌کنم.

«بتولغا» علاوه بر سابقه درخشان در ورزش حرفه‌ای، فعالیت‌های اقتصادی بسیاری نیز داشته است. او مالک صنایع غذایی، هتل، املاک و همچنین یک مجتمع تفریحی با فضایی مشابه دوران چنگیز خان است.

«میگومبین انخبولد» نامزد حزب حاکم مردم، به عنوان رقیب اصلی «بتولغا»، شکست را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پذیرفت.

رشد اقتصادی مغولستان در چند سال اخیر، روند تصاعدی داشت بطوریکه در سال ۲۰۱۱ با نرخ رشد ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی، سریعترین رشد اقتصادی جهان را به نام خود ثبت کرد.

این دوران طلایی با سقوط «توگروگ»، واحد پول مغولستان، دچار آسیب و تزلزل شد. سال گذشته ارزش « توگروگ» سقوط شدیدی کرد و مغولستان برای مقابله با بحران بوجود آمده، وام‌های زیادی گرفت که بدهی دولت را به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رساند.

مغولستان هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشت و 1.2 میلیون نفر از واجدین شرایط در آن شرکت کردند.

یک جودوکار رئیس جمهور مغولستان شد

یک جودوکار رئیس جمهور مغولستان شد

 

انتهای پیام/

رئیس‌جمهور جدید مغولستان یک جودوکار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۸ تير ۱۳۹۶
این کشتی گیر بوده نه جودوکار...
آخرین اخبار