عبدالله عبدالله بر عملی شدن اهداف توسعه پایدار تا سال 2023 تاکید کرد

کمیته اجرایی اهداف توسعه پایدار، در ریاست اجرایی گشایش یافت.

عبدالله: عملی نمودن اهداف توسعه پایدار حتمی است و تا سال ۲۰۲۳ باید به آن برسیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم گشایش این کمیته،  عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، اعضای شورای وزیران، نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان و شماری از سفرای کشورهای دوست مقیم کابل حضور داشتند.

عبدالله هدف از ایجاد این کمیته را تقویت و گسترش هماهنگی‌های بیشتر میان نهادها و وزارت‌خانه‌ها برای تطبیق این برنامه دانست که هدف اصلی و اساسی آن محو فقر در کشور می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه عملی نمودن اهداف توسعه پایدار حتمی است و افغانستان باید تا سال ۲۰۲۳ میلادی هم‌سو با دیگر کشورهای جهان، این برنامه را عملی نماید، گفت که هر گونه تاخیر در انجام این برنامه، می‌تواند تاثیرات منفی‌ در پی داشته باشد.

رییس اجرایی کشور با بیان اینکه ما کار خود را که تامین رفاه و آسایش برای مردم افغانستان است با تمام کشورهای کمک کننده ادامه خواهیم داد، تلاش‌هایی را که تا کنون در این راستا صورت گرفته است، رضایت‌بخش عنوان نمود.

عبدالله تصریح نمود که آجندای فعالیت‌های یک سال آینده باید شریک ساخته شود تا از توانایی‌ها و ظرفیت‌ها کمال استفاده صورت گیرد.

وی از تمام وزارت‌خانه‌ها خواست در صورت برخورد با مشکلات از طریق دارالانشای شورای وزیران با وی تماس بگیرند و بخش‌هایی که قابل تطبیق است را قبل از ختم سال روان میلادی بیان کنند تا راه‌های بدیل در نظر گرفته شود.

رییس اجرایی کشور حمایت همه‌‎جانبه خود را برای تطبیق اهداف توسعه پایدار اعلام نمود و بیان داشت اگر این برنامه محدود به پایتخت بماند و در ولایات عملی نشود، به صراحت می‌توان گفت که ناکام خواهیم شد و برای جلوگیری از چنین وضعیتی به هماهنگی در نهادهای داخلی و حمایت جامعه جهانی نیازمند هستیم.

در ادامه، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد کشور با بیان این مطلب که این کار به صورت مشترک و با حمایت قاطع رییس اجرایی کشور صورت گرفته است، افزود که ما روند ملی‌سازی اهداف توسعه پایدار را تکمیل کرده و در مرحله هم‌خوانی قرار داریم و در سال ۲۰۱۸ شروع به تطبیق آن خواهیم نمود.

در همین‌حال، داکلیس کی رییس دفتر UNDP در افغانستان، هماهنگی موجود میان نهادهای افغانستان و رهبری رییس اجرایی کشور در این راستا را ستود و تاکید نمود که دولت افغانستان در این عرصه توانسته از بیش‌تر کشورهای جهان پیشگام باشد.

همچنان مسئولان وزارت اقتصاد به تشریح جزئیات این برنامه پرداخته و گفتند که در برنامه اهداف توسعه پایدار ۱۷ هدف گنجانیده شده و قرار است در چهار گروپ کاری عملی گردد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار