تبریز؛

بخشودگی بخشی از جرائم دیرکرد بیمه کارفرمایان آذربایجان شرقی

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از بخشودگی ۶۵۰ میلیارد ریالی جرائم دیرکرد حق بیمه کارفرمایان استان در سال گذشته خبر داد.

بخشودگی بخشی از جرائم دیرکرد بیمه کارفرمایان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سمساری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از جرائم و حق بیمه معوق کارفرمایان استان نیز تقسیط شده است.
وی اضافه کرد: پارسال ۱۸۵۱ واحد تولیدی استان در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف شدند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی یادآور شد: این اداره کل حدود ۴ هزار میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد که ۴۹۰ میلیارد ریال آن مربوط به بدهی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تبریز است.
وی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را ۶۲۴ هزار نفر بیان کرد و افزود:از این تعداد ۳۷۸ هزار نفر بیمه شدگان شاغل اجباری در کارگاه‌ها هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه برنامه ریزی برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شهرهای اسکو، بستان آباد و صوفیان انجام شده است گفت: با اتمام ساخت درمانگاه‌های در دست احداث هشترود، ملکان و عجب شیر تعداد درمانگاه‌های تامین اجتماعی در استان به ۱۲ باب خواهد رسید.
نیکنامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت سومین بیمارستان تامین اجتماعی در استان افزود:نقشه‌های سازه‌ای بیمارستان ۳۲۳ تخت خوابی خاوران تبریز در حل تهیه است و این بیمارستان با اعتبار یکصد میلیون یورو تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال برای درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان هزینه شده است اعتبار اختصاص یافته برای این بخش را امسال ۶ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی یادآور شد: ۳۴ هزار و ۷۹۷ نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان در سال گذشته بستری وحدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۶ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
به گفته وی با راه اندازی سامانه موسوم به پکز تمامی اقدامات تشخیصی بیماران به صورت آنلاین قابل رصد توسط پزشک معالج است و به دنبال آن هستیم که تمامی پرونده‌های بیماران الکترونیکی شده و کارت بیمه الکترونیکی تامین اجتماعی بجای دفترچه درمان کاغذی در تمامی مراکز درمانی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.