یزد؛

احساس امنيت از آثار قلم خوب اصحاب رسانه است

تعامل و همکاری خوب رسانه ها با نيروی انتظامی نتيجه خوبی برای آسايش و آرامش مردم فراهم کرده است.

سرهنگ محمدرضامزيدی معاون اجتماعی پليس استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: احساس امنيت و آگاهی بخشی به مردم را از آثار قلم خوب اصحاب رسانه دانست و اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب رسانه ها با نيروی انتظامی نتيجه خوبی برای آسايش و آرامش مردم فراهم کرده است.

 سرهنگ مزيدی در بازديد از روزنامه هدف و اقتصاد با بيان اينکه ايجاد امنيت پايدار با مشارکت مردم امکان پذير است، افزود: پليس متولی حفظ امنيت در جامعه است و همکاری مردم، سازمان­ های غيردولتی و نهادهای دولتی در ايجاد امنيت نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: متغيرهايی مانند فقر، بيکاری، فاصله طبقاتی، افزايش سن ازدواج، رشد تکنولوژی های نوين ارتباطی و... در وقوع آسيب های اجتماعی همانند سرقت، قتل، اعتياد و... نقش دارند و براي پيشگيری از اين آسيب­ ها عزم همگانی لازم است.

  سرهنگ مزيدی ضمن اشاره به رويکرد جامعه محوری پليس، نقش مردم را در ايجاد امنيت، مهم ارزيابی کرد و افزود: پليس در صدد است تا با تعامل و همکاری بيشتر شهروندان، افزايش احساس امنيت در سطح جامعه را داشته باشد.

معاون اجتماعی پليس استان يزد نقش رسانه ­ها را در ارتقای احساس امنيت شهروندان بسيار مهم دانست و گفت: نحوه­ انتشار اخبار پليسی در پيشگيری از بروز آسيب­ های اجتماعی بسيار حائز اهميت است.

مزیدی احساس امنيت و آگاهی بخشی به مردم را از آثار قلم خوب اصحاب رسانه دانست و با اشاره به اينکه اصحاب رسانه بيشترين سهم از ايجاد امنيت را در کنار پليس دارند ، اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب رسانه ها با نيروی انتظامی نتيجه خوبی برای آسايش و آرامش مردم فراهم کرده است که نقش رسانه ها در ايجاد نظم و امنيت انکار ناپذير است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان يزد در خاتمه رسالت روزنامه هدف و اقتصاد را که همان خدمت به مردم است بسيار مهم ارزيابی کرد و گفت: درج اخبار و حوادث به همراه هشدار­های پليسی در پيشگيری از وقوع جرايم و آسيب ­های اجتماعی بسيار تاثيرگذار است چرا که تعداد زيادی از آسيب ­ها از ناآگاهی و غفلت افراد ناشی می شود.

در ادامه این نشست مدير مسئول روزنامه هدف و اقتصاد با اشاره به اینکه تعامل بين اصحاب رسانه و پليس امري بسيار مهم است که روز به روز اهميت آن بيشتر آشکار می شود افزود: اصحاب رسانه علاوه بر انعکاس اخبار، می توانند با تحليل مناسب، پديده ها را آسيب شناسی کرده و نتيجه مشاهدات و اقدامات کارشناسی را در اختيار پليس قرار دهند و به معنای واقعی کلمه پل ارتباطی ميان مردم و پليس باشند.

انتهای پیام/ ی

ايجاد امنيت پايدار با مشارکت مردم امکان پذير است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.