بانک مرکزی قطر: ۳۴۰ میلیارد دلار برای مقابله با تحریم‌ها در اختیار داریم

بانک مرکزی قطر از وجود سرمایه کافی برای مقابله با فشارهای ناشی از تحریم‌های همسایگان عربش خبر داد.

بانک مرکزی قطر: 340 میلیارد دلار برای مقابله با فشار تحریم‌های عرب در اختیار داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «شیخ عبدالله بن سعود آل‌ثانی» رئیس بانک مرکزی قطر در مصاحبه با CNBC اعلام کرد کشورش 340 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد و می‌تواند در برابر اقدامات تحریمی همسایه‌های عرب که با هدف منزوی شدن آن انجام می‌شوند، مقاومت کند.

آل‌ثانی در این خصوص گفت: «این اعتبار سیستم ما است که به اندازه کافی اسکناس داریم تا هرگونه شوکی را تحمل کنیم».

این مقام قطری همچنین اعلام کرد بانک مرکزی قطر علاوه بر طلا، 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد. اداره سرمایه‌گذاری قطر نیز 300 میلیارد ذخیره ارزی دارد که می‌تواند آن را تبدیل و وارد چرخه پولی کشور کند.

ارزش سهام قطر و واحد پولی این کشور (ریال) از 5 ژوئن که عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک و مسیرهای ارتباطی خود با این کشور را به بهانه‌ حمایت دوحه از تروریسم قطع کرده‌اند، کاهش یافته است.

آل‌ثانی در ادامه گفت: «قطر یک سیستم منحصر به فرد و کارآمد دارد. ما قوانینی برای مقابله با تمام انواع تروریسم داریم. ما همچنین با صندوق بین المللی پول و دیگر موسسات برای ایجاد قوانین و بازرسی‌ها همکاری خواهیم کرد».

آل‌ثانی همچنین گفت برخی از افرادی که ساکن قطر نیستند سرمایه‌هایشان را از این کشور خارج کرده‌اند ولی مقدار آنها قابل توجه نبوده است و سرمایه‌های ورودی بیش از میزان خارج شده است.

انتهای پیام/

رئیس بانک مرکزی قطر: ذخایر ارزی قطر برای مقابله با تحریم‌ها کافی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار