راه یابی ۵ طرح دانش آموزان بجنوردی به مرحله پایانی جشنواره نانو

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از راه یابی ۵ طرح دانش آموزان بجنوردی به مرحله پایانی هشتمین جشنواره نانو خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  بهروز فرجامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: ۵ طرح دانش آموزان بجنورد در بخش ارایه پوستر هشتمین جشنواره ملی علوم و فناوری نانو پذیرفته شده است.


وی افزود: بررسی خواص ضد باکتری و قابلیت شستشو توسط سنتز سبز نانوکامپوزیت ZnO-CuO با لعاب برنج و عصاره سماق"، "سنتز نانو لوله‌های کربنی مغناطیسی اصلاح شده به عنوان جاذب سبز برای تعیین کادمیم در نمونه‌های حقیقی با روش ولتامتری"، "ویژگی‌های نانو ذرات و ماکرو ذرات بیوچار حاصل از ساقه کلزا"، "سنتز زولیت Na-Y به روش هیدروترمال و استفاده آن در حذف کروم شش ظرفیتی از محلول آبی" و "بررسی اثر سورفکتانت بر نانو ذرات سنتز شده از پوسته‌ی تخم مرغ" که با توسط ۱۲ دانش آموز شهرستان بجنورد و با همکاری ۴ نفر از اساتید راهنما انجام شده بود به این مرحله‌ی جشنواره راه یافت.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بجنورد اظهار کرد: مرحله نخست هشتمین جشنواره دانش‌آموزی فناوری نانو، ۲۸ تا ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۹۶ در اردوگاه استانی شهید بهشتی اصفهان برگزار خواهد شد.


فرجامی یادآورشد: فراخوان ارسال طر‌ح‌ها به این دوره از جشنواره، از آبان ماه سال ۱۳۹۵ آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ادامه داشت و طرح‌های دریافت شده در موضوعات مختلف مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند کاربرد‌های مختلف نانوذرات در صنایع مختلف به ویژه پزشکی، بهداشت، آب و فاضلاب، نساجی، مواد غذایی، انرژی، سنتز نانوذرات و ساخت محصولات مبتنی بر فناوری نانو، بررسی خواص نانوکامپوزیت‌ها و همچنین نرم‌افزار‌های آموزشی قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه بود.


گفتنی است: بیش از دویست و سی دانش‌آموز (صاحبان طرح ها) از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، تهران، کردستان، البرز، همدان، چهارمحال و بختیاری، فارس، زنجان، مازندران، خوزستان، یزد و مرکزی در این جشنواره حضور خواهند داشت.


انتهای پیام/ی


حضور ۲۳۰ دانش آموز از استان‌های مختلف در  جشنواره نانو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.