ساکنان 46 روستای استان کمبود آب آشامیدنی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، حمید روشن روان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت:  کمبود آب در این روستاها با 15 هزار و 551 نفر جمعیت، 56 لیتر بر ثانیه به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:بیشترین آمار روستاهایی که با مشکل تامین آب آشامیدنی روبه رو شده اند، مربوط به شهرستان مانه و سملقان است به طوری که 14 روستا در این شهرستان قرار دارند.

روشن گفت: ساکنان در هشت روستا درشهرستان شیروان، 6 روستا در اسفراین، هفت روستا در بجنورد و هفت روستا در فاروج با مشکل اساسی درتامین آب آشامیدنی روبه روهستند.

وی افزود: برای حل مشکل تامین آب دراین روستاها در مجموع 97 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

گفتنی است : تامین آب، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع برای حل مشکلات روستاها در حال اجراست و مشکل برخی از روستاها در هفته آتی حل می شود اما زمان برای حل مشکلات مابقی تا سال آتی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ط

رفع مشکل تامین آب در روستاها با تزریق 97 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم ابوطالبی
۰۹:۴۰ ۲۰ تير ۱۳۹۶
کل آب مصرفی ایران در بخش شرب، فضای سبز و صنعت با فرض سرانه 220 لیتر به ازای هر ایرانی در یک روز، با احتساب جمعیت 80 میلیونی ایران، سالانه حدود 6 میلیارد متر مکعب خواهد شد، که در حدود 10 درصد ظرفیت سدهای ایران میباشد. علاوه بر این عمده آب مصرفی در بخش های شرب و صنعت به فاضلاب تبدیل میگردد که قابلیت استفاده مجدد در صنعت و کشاورزی را دارد. پس مشکل اصلی آب در ایران بخش کشاورزی و محیط زیست می باشد، البته اسراف در هر زمینه ای از جمله آب که یک مایه حیاتی می باشد