همدان؛

برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۱۶۰ مدرسه استان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، از برگزاری برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۱۶۰ مدرسه استان همدان خبرداد.

برگزاری برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۱۶۰ مدرسه استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی قزوینه ای افزود: این در حالیست که در سال قبل ۶۰ هزار دانش آموز ، دانشجو و کارکنان دولت تحت تعلیم این امر قرار گرفتند.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 6 هزار و 150 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شده است.

 قزوینه ای افزود: همچنین در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و 428 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

 وی از توقیف 67 دستگاه خودرو، 17 دستگاه موتورسیکلت، 7 قبضه اسلحه در استان خبرداد و تصریح کرد: دو هزار و 363 نفر شامل قاچاقچیان، توزیع کنندگان، حمل کنندگان و خرده فروشان در سنین 20 تا 35 سال دستگیر شدند.

 ئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، از انهدام 24 باند مواد مخدر در استان خبرداد و گفت: این در حالیست که دو هزار و 131 عملیات علیه قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع کنندگان صورت گرفته است.

 قزوینه ای اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری 97 مورد برنامه ای آموزشی و پیشگیرانه برگزار شد که 10 هزار و 721 نفر دانش آموز در 160 مدرسه در این زمینه تحت تعلیم آموزش بودند.

 وی در خصوص پاکسازی نقاط آلوده نیز گفت: پاکسازی نقاط آلوده به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و افزایش امنیت روانی جامعه انجام می شود.

 وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 133 فقره طرح پاکسازی نقاط آلوده اجرایی و نسبت به جمع آوری معتادان متهاجر و خرده فروشان اقدام شده است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان ابراز داشت: همچنین 299 معتاد جمع آوری و به مراکز درمانی موضوع ماده 16 و 15 قانون مبارزه با مواد مخدر هدایت شدند.

پایان پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.