یزد؛

رتبه نخست اداره بهزیستی شهرستان مهریز درخصوص ارئه خدمات

اداره بهزیستی شهرستان مهریز درخصوص ارئه خدمات حایز رتبه نخست در کل استان راکسب کرد.

 علیرضاعلیزاده رئيس اداره بهزیستی شهرستان مهریز درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت : 115 نفر از معلولین تحت پوشش این ادره در مراکز دولتی و غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند و 3 مرکز روزانه سالمندان در شهرستان وجود دارد که در مورد حمایت از سالمندان مهریز پیشرو است. 

 علیزاده افزود : 1800 معلول تحت پوشس این اداره قرار دارند که از خدمات این اداره استفاده می کند و بیشتر این خدمات از طریق نهاد غیر دولتی انجام می شود .

وی در ادامه گفت: 2300 نفر مددجو در کل شهرستان وجود دارد که از خدمات بهزیستی استفاده می کند که برای این تعداد 119نفر در سال 1395 اشتغال ایجاد شده است مشکل اساسی این مدد جویان مسکن و اشتغال است.

رئيس اداره بهزیستی گفت :هر کاری که به مردم و بخش غیر دولتی واگذار شود نتیجه خوبی گرفته می شود اگر در جایی هم نتیجه دلخواه گرفته نشد به علت درست واگذر نشدند به آن بخش است. 

علیزاده تصریح کرد : 49 مرکز غیر دولتی در شهرستان فعالیت می کنند که خدمات مهارت های زندگی ، پیشگیری از اعتیاد ، آموزش زوج های جوان و ... به عهده دارند.

رئيس اداره بهزیستی در خصوص اورژانس اجتماعی گفت : این خدمات در سال 1391 راه اندازی شد که به افراد آسیب دیده در خصوص فرزند،آزاری، طلاق سالمند آزاری و... مشاوره می دهد.

وی همچنین اضافه کرد : در سال 1395 تعدادپرونده طلاق که از طریق اورژانس اجتماعی منجر به سازش شده است 42% بوده است.

اين مسول در مورد مهدکودک های فعال و داری مجوز گفت : 19 مهدکودک با مجوز بهزیستی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند که 560 کودک در این مهد کودک ها حضور دارند و یک وعده غذایی گرم در 10 روستا مهدهای این شهرستان انجام می شود.

علیزاده تصریح کرد: خدمات بهزیستی از پیش تولد تا زمان سالمندی ادامه دارد و همه 31 پرسنل این اداره تقریبا با مسایل روز آشنایی کامل دارند.
رئیس اداره بهزیستی از پیگیری های مستمر فرماندار شهرستان قدردانی کرد و از همایشی که در رو 27 تیر ماه در باغ پهلوان پور این شهرستان تحت عنوان یک روز خوب برای زیستن به مناسبت هفته بهزیستی برگزار می شود خبر داد.

وی گفت: در سطح استان در انجام طرح تنبلی چشم این اداره رتبه اول را کسب نموده است.

انتهای پیام/ ی

بهزیستی مهریز پیشرو درحمایت از سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار