اعتراض بیمارستان بوستون آمریکا به بازداشت پزشک ایرانی

بیمارستان کودکان بوستون طی بیانیه‌ای به بازداشت پزشک ایرانی و خانواده‌اش در فرودگاه این شهر اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بیمارستان کودکان بوستون آمریکا با صدور بیانیه‌ای رسما به بازداشت یک پزشک ایرانی در فرودگاه این شهر اعتراض کرد.

مقامات فرودگاه بوستون آمریکا روز گذشته یک پزشک ایرانی به نام «محسن دهنوی» که به عنوان پژوهشگر مهمان برای گذراندن فرصت مطالعاتی خود در بیمارستان کودکان بوستون به این کشور آمده بود را با وجود داشتن ویزای قانونی به همراه همسر و سه فرزند کوچکش بازداشت کردند.

بیمارستان کودکان بوستون در بیانیه خود با اشاره به اینکه این پزشک ایرانی دارای ویزای معتبر ورود به آمریکا بوده، از مقامات اداره مهاجرت آمریکا خواسته است هر چه سریعتر نسبت به آزادی او و خانواده‌اش برای ورود به آمریکا اقدام کنند. 

سخنگوی بیمارستان کودکان بوستون نیز اعلام کرد: محسن دهنوی به همراه خانواده اش بازداشت شد و قرار است به ایران بازگردانده شود. بیمارستان کودکان بوستون امیدوار است که این مسئله به زودی حل شود و دکتر دهنوی و خانواده اش آزاد شوند و بتوانند وارد آمریکا شوند.

اداره گمرک و اطلاعات مرزی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که در طول بازرسی از وی بدست آمده است، این شخص اجازه ورود به آمریکا را نداشت و این مسئله هیچ ارتباطی به قانون مهاجرتی آمریکا ندارد. همه اتباع خارجی که قصد دارند وارد آمریکا شوند، از نظر سلامت، سابقه جرم و جنایات، دلایل امنیتی، مجوز کار، ورود غیرقانونی و نقض قوانین مهاجرت، اسناد مورد نیاز و بسیاری موارد دیگر مورد ارزیابی قرار می گیرند.

سوزان چرچ، رئیس یک مؤسسه مرتبط با قوانین مهاجرت ضمن مخالفت با بیانیه اداره گمرک و اطلاعات مرزی آمریکا اعلام کرد: بر اساس قوانین آمریکا، اگر شخص یک روادید معتبر داشته باشد، می تواند وارد آمریکا شود.

محسن دهنوی، یکی از پزشک و پژوهشگر ایرانی در حوزه سرطان کودکان است. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دوره رقابتهای انتخاباتی به شدت خواستار ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان به آمریکا بود. به همین دلیل پس از پیروزی در انتخابات فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت. فرمان ضدمهاجرتی ترامپ تاکنون مسافران زیادی را در فرودگاه ها سرگردان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۱ تير ۱۳۹۶
خاکتوسرشون مثلا دارن خدمت به کشورتونو میکنن بعد بازداشتشون میکنی؟؟؟؟؟ترامپ
آخرین اخبار