برگزاری نخستین جلسه کمیته رهبری توزیع شناسنامه الکترونیکی در افغانستان

نخستین جلسه کمیته رهبری توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی به ریاست معاون دوم ریاست اجرایی و رییس اجرایی با شرکت مسئولان اداره مرکزی ثبت احوال نفوس برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته رهبری توزیع شناسنامه الکترونیکی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در فرمان شماره ۶۹مؤرخ ۲۲/۲/۱۳۹۶ مقام عالی ریاست جمهوری مبنی برتوزیع شناسنامه‌های الکترونیکی پیش بینی شده است که به منظور بهبود روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی، رسیدگی به موقع به معضلات و مشکلات و نظارت مؤثر از تطبیق این برنامه، کمیته ای به ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی ایجاد گردد.

براساس فرمان یاد شده، نخستین جلسه کمیته مذکور امروز (سه‌شنبه ۲۰ سرطان) دایر شده و موضوعات مربوطه به بحث گرفته شد.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت نیز ضمن تأکید بر تطبیق تعهد حکومت در توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی نیز گفت که توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی یک برنامه بزرگ ملی است که به حمایت همه جانبه دولت وملت نیازمند می باشد.

در این جلسه، استاد دانش معاون رییس جمهور توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی و رسیدگی به مشکلات موجود در روند توزیع این شناسنامه ها را یک اولویت اساسی خوانده گفت که هیأت رهبری حکومت مصمم است که به تعهد خود در قبال توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی عمل نماید.

سپس همایون محتاط سرپرست اداره مرکزی ثبت احوال نفوس از کارکرد و روند اجراآت آن اداره در بخش های پروسه استخدام، پروسه تدارکات، تنظیم اسناد مورد نیاز ثبت نام و مسایل مالی به جلسه گزارش داد.

همچنین دراین جلسه براساس پیشنهاد اداره مرکزی ثبت احوال نفوس، عضویت وزارت امور داخله، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، وزارت مالیه، اداره مستقل ارگانهای محلی و اداره امور ریاست جمهوری در کمیته رهبری توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی مطرح گردیده و مورد تأیید قرار گرفت.

معاون رییس جهور و رییس اجرایی حکومت، ضمن تقدیر از کارکرد و اجراآت اداره ثبت احوال نفوس در امور محوله، بر تسریع روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی و رسیدگی به مشکلات موجود در آن اداره تأکید ورزیده و بر اجراآت بهتر و به موقع آن، هدایات لازم را صادر نمودند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار