تبریز؛

بهسازی کتابخانه عمومی جلفا

کتابخانه عمومی شهر جلفا با اعتبار 900 میلیون ریال و مشارکت 500 میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ارس بهسازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهسازی کتابخانه عمومی جلفا بر اساس تفاهم نامه بین منطقه آزاد ارس و اداره کتابخانه های عمومی جلفا اجرا شد.

مدیر فرهنگی، آموزشی و هنری منطقه آزاد ارس در حاشیه بهره برداری از این کتابخانه گفت: در سه سال گذشته بیش از 40 هزار جلد کتاب به ارزش بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط منطقه آزاد ارس خریداری و در سطح این منطقه توزیع شده است.

ابراهیم نصیری با بیان اینکه در کتابخانه عمومی جلفا بخش خواهران و کودکان ایجاد و تکمیل شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر بهسازی کتابخانه جلفا، احداث کتابخانه و مرکز فرهنگی منطقه مسکونی شجاع در دست اقدام است.

وی افزود: برگزاری 7 مسابقه کتابخوانی در سال 1395 با یک هزار و 472 نفر شرکت کننده و شش هزار و 582 ساعت مطالعه و 9 مسابقه در سال 1394 با یک هزار و 848 نفر شرکت کننده و 19 هزار و 518 ساعت مطالعه از جمله برنامه های منطقه آزاد ارس در زمینه اشاعه فرهنگ کتابخوانی بود.

نصیری اظهار کرد: کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1394 با تامین خودرو توسط منطقه آزاد ارس و کتابخانه سیار اداره کل کتابخانه های استان در سال 1395 با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس راه اندازی شده است.

در حاشیه مراسم بهسازی کتابخانه، دو عنوان کتاب در زمینه مدیریت فروش و ضرب المثل های آذری در منطقه آزاد ارس رونمایی شد.

این کتاب ها جزو مجموعه انتشارات آموزشی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس است.

شهرستان مرزی جلفا به عنوان مرکز ناحیه صنعتی-تجاری منطقه آزاد ارس در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه‌ای 100 ساله بوده و مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در جلفا به عنوان پرترددترین مرز مسافری ایران پس از فرودگاه‌های تهران مطرح است.

 

انتهای پیام/ش

توزیع بیش از 40 هزار جلد کتاب توسط منطقه آزاد ارس در شهرستان جلفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار