یزد؛

اعضای بدن یک فرد مرگ مغزی می تواند جان هشت نفر را نجات دهد

با آمار بالایی که از تصادفات و بیماران مرگ مغزی در کشور رخ می دهد هر مرگ مغزی باعث نجات هشت نفر می شود که کاری خداپسندانه و خالصانه ای است.

محمد حسین قاسمیرئیس اعضا پیوند دانشگاه علوم پزشکی درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: اهدا عضو در ایران به یک عمل نیک و خداپسندانه به وجود آمده است که از دیر باز در کشور ایران جایگاه خود را به خوبی یافته است و امروزه با ایجاد کمپین های مختلف ، افراد زیادی اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کرده اند و سازمان های مردم نهادینه به عنوان سفیران سلامت تلاش های زیادی در راستای نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو انجام داده اند.

 قاسمی  هدف از برگزاری این سمینار آشنا سازی کادر پرستاری و پزشکی با مقوله های علمی و فرهنگ سازی در زمینه اهداء عضو  عنوان کرد.

وی ادامه داد: با آمار بالایی که از تصادفات و بیماران مرگ مغزی در کشور رخ می دهد هر مرگ مغزی باعث نجات هشت نفر می شود که اقدام  خداپسندانه و خالصانه ای است.

حجت الاسلام شاکر افزود: در تقویم 31 اردیبهشت ماه را روز ملی اهدا عضو نام گذاری شده است که واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در این راستا تلاش های زیادی کرد و این روز مصادف با صدور فتوای امام خمینی (ره ) می باشد که جایز بودن پیوند اعضا را به عنوان روز ملی اهدای عضو نامگذاری کند .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : اهدای عضو مزایای معنوی بسیار فراوانی دارد که اثرات دنیوی و اخروی آن می تواند زندگی بسیاری را از دام مرگ برهاند و طبق گزارشات و مستندات پزشکی ؛ اعضای بدن یک فرد مرگ مغزی می تواند جان هشت نفر را نجات دهد.

سال گذشته یک نفر از شهرستان اردکان اهدا عضو داشته است.

انتهای پیام/ ی

فرهنگ سازی در زمینه اهداء عضو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار