اصفهان؛

اختصاص 20 میلیارد ریال برای پیشگیری از حاشیه نشینی در اصفهان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: برای اجرای طرح های مقابله با حاشیه نشینی در استان اصفهان 20 میلیارد ریال اختصاص یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود ابراهیمی امروزدر جلسه ستاد امور فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب ها و مسائل اجتماعی استان اصفهان افزود: سال گذشته نیز چهار میلیارد و 800 میلیون تومان برای این طرح ها اختصاص یافت و در بین شهرهای استان اصفهان توزیع شد.

وی گفت: سال گذشته 10 جلسه با 50 مصوبه در راستای مقابله با حاشیه نشینی در استان برگزار شد.
ابراهیمی گفت: طلاق، مصرف مواد مخدر، حاشیه نشینی و فساد و فحشا از مهمترین چالش های اجتماعی و فرهنگی استان محسوب می شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه در استان در حال برنامه ریزی در زمینه پیشگیری از طلاق هستیم، افزود: استفاده از کارشناسان و انعقاد تفاهمنامه بین دستگاه های مربوطه و انجام کار محله محور و درگیر کردن خانواده ها در برنامه هااز جمله اقدام های در دست اجرا است.

وی بااشاره به اینکه طلاق به عنوان یکی از اصلی ترین چالش اجتماعی در استان اصفهان مطرح است گفت: طرح پنج ساله مقابله با طلاق با حضور 30 دستگاه در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه دستگاهها به نوعی اقداماتی را برای کاهش طلاق در استان انجام داده اند افزود:در این طرح 10 دستگاه اصلی و 20 دستگاه معین در زمینه مقابله با طلاق فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طرح پنج ساله مشاوره رایگان توسط اداره کل بهزیستی استان اصفهان اجرا می شود گفت: در این طرح همه دستگاه ها وظایفی را بر عهده دارند که باید در طول پنج سال انجام دهند.

ابراهیمی تفاهمنامه اجرای این طرح باید توسط همه دستگاه های متولی امضا شود، اظهار کرد: میزان پیشرفت این طرح هر 6 ماه یک بار بررسی خواهد شد.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: میزان آسیب های اجتماعی در این استان از متوسط کشور پایین تر است اما این مقدار هم برای استان اصفهان قابل قبول نیست.

رسول زرگرپور افزود: وضعیت بهتر اصفهان نسبت به دیگر استان ها، نتیجه اعتقادهای فرهنگی و مذهبی مردم این استان است ولی همین میزان کم آسیب های اجتماعی نیز برای استان با فرهنگ و متدین اصفهان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در طلاق رتبه هجدهم، در اعتیاد رتبه نوزدهم و در حاشیه نشینی رتبه بیستم کشور را دارد، گفت: وضعیت استان اصفهان از نظر آسیب های اجتماعی خاص است و باید متناسب با این وضعیت مسائل را بررسی کنیم.

زرگرپور اظهار کرد: برای بررسی آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، فحشا و فساد باید اولویت بندی لازم انجام شود.

وی بابیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان وظیفه هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر دستگاهها را بر عهده دارد، افزود: این ستاد به هیچ وجه نباید در مسائل اجرایی وارد شود.

استاندار اصفهان گفت: ساز و کار خوبی در زمینه مقابله با مواد مخدر به عنوان اصلی ترین آسیب اجتماعی در استان اصفهان وجود دارد.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر اصفهان از نظر تعداد مصوبات و جلسات از جایگاه ویژه و خوبی برخوردار است.
زرگرپور گفت: بر اساس برنامه موظفیم هر پنج سال میزان پنج درصد از نرخ ابتلا به مواد مخدر را کم کنیم بنابراین طی پنج سال آینده باید 25 درصد از آمار مبتلایان به مواد مخدر کاسته شود.

وی بااشاره به موضوع حاشیه نشینی در استان اصفهان افزود: حاشیه نشینی در اصفهان، حداقل است و حاشیه نشینی مشکلی برای این کلانشهر ایجاد نکرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت حادی در حاشیه نشینی نداریم گفت: با توجه به نزدیکی شهرهای اصفهان به مرکز استان و موزاییکی بودن این استان، امکان حاشیه نشینی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی باید در زمینه مقابله با حاشیه نشینی برنامه ارائه دهد گفت: حاشیه نشینی یک بحث چند بعدی است و برای برنامه ریزی جهت مقابله با آن باید مسائل فرهنگی، اجتماعی، فیزیکی و امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه با مساله فحشا و فساد در استان اصفهان گفت: در اینخصوص با بگیر و ببند مشکلی حل نمی شود.

زرگرپور با بیان اینکه راهکار مقابله با مفاسد اجتماعی باید فرهنگی و اقناعی باشد، افزود: کمیته های تخصصی باید در این زمینه فعالیت های فرهنگی انجام دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.