شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت؛

از نام گذاری اتوبان نیایش به نام آیت الله هاشمی تا هزینه 50 میلیون دلاری برای ساخت یک کیلومتر مترو

مهم ترین اخبار شورای اسلامی شهر تهران را با یک کلیک مشاهده کنید.

از نام گذاری اتوبان نیایش به نام آیت الله هاشمی تا هزینه 50 میلیون دلاری برای ساخت یک کیلومتر متروبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای اسلامی شهر تهران در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

*نامگذاری بزرگراه نیایش به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگراه و تونل نیایش به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری می‌شود.


وی افزود: محسن هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی درخواست کردند که روز دوم شهریورماه، همزمان با تولد آیت الله هاشمی رفسنجانی، این نامگذاری و رونمایی انجام شود.

 

*هزینه ساخت هر کیلومتر مترو 50 میلیون دلار است

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای ساخت یک کیلومتر متروی تهران حدود 50 میلیون دلار معادل 250 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 

*عده‌ای به نمایندگان مردم توهین می‌کنند


محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به حقوق نمایندگان و صیانت به مثابه حفظ نظام و خطوط اصلی جمهوریت و اسلامیت است.

وی افزود: اگر کسی عمدا به جایگاه نمایندگان مردم توهین کند به مثابه عدم توجه از جایگاه و شان نمایندگی است، به همین دلیل باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

*عملکرد شهرداری در خط 7 مترو را مثبت ارزیابی می کنم

عبدالحسین مختاباد عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملکرد شهرداری تهران را در ساخت خط هفت متروی تهران مثبت ارزیابی می‌کنم چرا که ساخت این خط مشکل و غیر قابل باور بود.

 

*گزارش های تاریخ گذشته در شورا قرائت می شود

رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی تهران با اینکه گزارش‌های تاریخ گذشته که منبع رسمی هم ندارد در شورا خوانده می‌شود، گفت: بدون تردید نباید بحث‌های خام را به روزنامه‌ها بکشانیم چرا که این امر تنها باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود.

 

*پرونده تاکسی های فرسوده تا پایان سال بسته می شود

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پرونده تاکسی‌های فرسوده تا پایان سال بسته می شود و هیچ تاکسی مستعملی در سال آینده در ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی وجود نخواهد داشت.

 

*متروی خط ۷ ایمن و استاندارد است

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی با بهانه تراشی بی دلیل از متروی خط ۷ موجب نگرانی مردم می‌شوند، در حالی که این مسیر ایمن و استاندارد است.

 

*مترو تهران در مرز ورشکستگی است

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران با اقدامی که دولت انجام داده و بدهی خود را به شهرداری پرداخت نکرده، در حال ورشکستگی است.

 

*احداث دو زیرگذر دزاشیب و چمران بدون مصوبه شورا است

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت دو زیرگذر دزاشیب و چمران در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری و همچنین بودجه‌های سالانه دیده نشده است.

 

*مترو و بزرگراه‌های تهران مطابق برنامه توسعه می‌یابد

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه طرح های توسعه خطوط مترو و گسترش اتوبان های تهران آماده شده و در انتظار تصویب و تعیین بودجه است.

 

*شهرداری فعالیت شورایاری را متوقف کرده است

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران در چند محله فعالیت شورایاری‌ها را متوقف کرده است.

 

اختصاص سوله مدیریت بحران برای ساخت خندوانه

رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت بحران کاربری سوله های اختصاصی را تغییر داده است.


سوال از شهردار، توهین به او نیست

عباس جدیدی عضو شورای شهر تهران گفت: برخی تصور می‌کنند که سوال از شهردار توهین به او است اما ما بر اساس سوگندی که یاد کرده ایم متعهد به پیگیری امور شهری هستیم.

 

باغ کتاب تهران قطب فرهنگی کشور است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باغ کتاب شهر تهران می تواند قطب فرهنگی قوی برای کشور باشد، به همین دلیل امیدوارم مردم از این مجموعه استفاده بهینه کنند.

*مدیریت آینده شهری یادگیری و آموختن را در شهر نهادینه کند

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم مدیریت آینده شهری نیز بتواند زیرساخت‌های فرهنگی را در شهر نهادینه کند.

 

*لزوم ایجاد پیوست ترافیکی برای مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی تپه‌های عباس‌آباد

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیوست ترافیکی برای مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی که در تپه‌های عباس‌آباد ساخته شده است ایجاد شود.

 

وجود 17 هزار ساختمان ناایمن در تهران

معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدها صورت گرفته از برخی از ساختمان‌های تهران، گفت: 17 هزار ساختمان ناایمن در تهران داریم.

 

*بانک ها به دنبال خرید زمین و ساخت و ساز در باغات

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر این که بانک‌ها حق ندارند در شهر ساخت‌وساز کنند، گفت: بسیاری از بانک‌ها در حال ورشکست شدن هستند به خاطر اینکه به سراغ خریدن زمین و همچنین باغات رفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار