وزیر کشور:

تجهیز به فناوری روز دنیا لازمه حضور در بازارهای جهانی

وزیر کشور گفت: اگر بخواهیم کشور را به جایی برسانیم که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به بازارهای خارجی ورود کنیم، ناگریز به استفاده و تجهیز به تکنولوژی‎های پیشرفته هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در آئین واگذاری و بهره‎برداری از 55 واحد تولیدی گلخانه دیناورند لرستان اظهار کرد: به منظور تامین تولید داخل و حضور در رقابت بازارهای خارجی باید خود را به استفاده از تکنولوژی‎های پیشرفته تجهیز کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور را به جایی برسانیم که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به بازارهای خارجی ورود کنیم، ناگریز به استفاده و تجهیز به تکنولوژی‎های پیشرفته هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: بر این اساس باید در هر سه حوزه بازار و بازاریابی، کیفیت‎بخشی و کاهش هزینه‎ها و قیمت تمام شده گام‎های بلندی را برداریم، چرا که در غیر این صورت نمی‎توانیم در این عرصه رقابتی به جایگاهی مناسب دست یافته و حتی در داخل کشور نیز رقابت کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به مزایای کشت محصولات گلخانه‎ای و صنعتی ادامه داد: با توجه به آسیب‎های وارد شده و محدودیت‎های موجود در حوزه‎های آب و خاک از یک سو و ضرورت حرکت در جهت حضور در گردونه بازار رقابت‎ها باید به سمت ایجاد گلخانه‎های مدرن و کشت و توسعه محصولات گلخانه‎ای و صنعتی حرکت کنیم.

وی افزایش بهره‎وری و کاهش هزینه‎های تمام شده تولید را از دیگر مزایای کشت محصولات گلخانه‎ای برشمرد و افزود: حتی اگر محصولات تولیدی قابل رقابت و عرضه در بازار داخلی کشور نباشند، قطعا نمی‎توانیم به موفقیتی دست یابیم.

وزیر کشور از احداث گلخانه دیناروند لرستان به عنوان کار عظیمی یاد و تصریح کرد: باید از همه افرادی که در بهره‎برداری از این پروژه گلخانه‎ای به ایفای نقش پرداخته‎اند، قدردانی کرد.

رحمانی فضلی با اشاره به تاخیر 10 ساله در راه‎اندازی گلخانه دیناروند لرستان گفت: احداث این پروژه‎ها نباید طولانی شود، چرا که با افزایش سرعت بهره‎برداری، بدون شک قیمت تمام شده محصولات نیز پائین می‎آید.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت تعدادی از فارغ‎التحصیلان رشته‎های کشاورزی در فعالیت تولیدی در گلخانه دیناروند لرستان اظهار کرد به جوانان توصیه می‎کنیم که در برابر مشکلات ایستادگی کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در هر کاری سختی‎هایی وجود دارد، عنوان کرد: جوانان فارغ‎التحصیل لرستانی باید با تحمل سختی‎ها، جوهره خود را در این کار به نمایش بگذارند و بدانند که نتایج کارها پس از گذراندن سختی‎ها بسیار شیرین خواهد بود.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید برنامه زمان‎بندی برای راه‎اندازی دیگر واحدهای گلخانه دیناروند لرستان اتخاذ شود، بیان کرد: در وهله اول باید واحدهای نیمه تمام تکمیل و فعال شوند و پس از آن در صورت تمایل برای بهره‎برداری از واحدهای دیگر کمک‎های خود را در این باره خواهیم داشت.

انتهای پیام/پ

مجهز شدن به فناوری روز دنیا لازمه حضور در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.