معاون توسعه مناطق محروم کشور

اختصاص اعتبار برای اشتغال‌زایی در مناطق روستایی همدان

معاون توسعه مناطق محروم کشور گفت: ۲۵۰میلیارد تومان برای اشتغال روستایی استان همدان اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ابوالفضل رضوی بعد از ظهر امروز در نشست توسعه روستایی در ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 درصد از ارزش افزوده محصولات کشاورزی نصیب شهرنشینان می‌شود، اظهار داشت: اگر به دنبال عدالت اجتماعی هستیم همانطور که درباره فروش مواد خام نفتی معترض هستیم باید برای فروش مواد خام کشاورزی نیز معترض باشیم.

 معاون توسعه مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه ما توجه به روستاییان‌ را توجه به رشد ملی، فرهنگ، اشتغال و سیاست می‌دانیم، گفت: با تدبیر دولت امسال مبلغ 1.5 میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در روستا‌‌ها و‌ مناطق عشایری در 4 بخش کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و قالیبافی در نظر گرفته شده است.

رضوی با اشاره به اینکه در قالب گروه‌های مشارکتی وام ‌هایی با نرخ 3 درصد به روستاییان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در این گروه از وام‌ها اگر تعداد گروه‌های مشارکتی از 25 خانوار به بالا باشد با 40 درصد آورده مبلغ 60 درصد وام به روستائیان پرداخت می‌شود.

 معاون توسعه منطق محروم کشور در ادامه در خصوص نوع دوم وام‌های پرداختی به روستاییان افزود: کل اعتبارات در ردیف بودجه سال 96 در این بخش 250 میلیارد تومان است. با هم‌افزایی که بخش توسعه روستایی با بانک سینا انجام داده است حدود 6 برابر کل اعتبار مبلغی معادل 1500 میلیارد تومان وام بهره 8 درصد پرداخت می‌شود.

 وی با بیان اینکه روستاییان در این طرح می‌توانند تا سقف 2 میلیارد تومان وام با کارمزد 8 درصد دریافت کنند گفت: در این طرح در صورتی که زمین مال خود کشاورز باشد علاوه بر اینکه زمین به‌عنوان آورده پذیرفته می‌شود به عنوان وثیقه نیز ارزشیابی می‌شود‌.

معاون توسعه منطق محروم کشور در ادامه بیان کرد: از میزان 1500 میلیارد تومان هم افزایی این سازمان با بانک سینا تاکنون 350 طرح مصوب و مبلغ 180 میلیارد تومان پرداخت شده است.

رضوی در خصوص نوع سوم وام‌های پرداختی به روستاییان نیز گفت: در این طرح دو نوع وام 100 میلیون تومانی داریم که اولی با بهره 5 درصد توسط صندوق کارآفرین و وام 100 میلیونی دوم توسط بانک سینا با بهره 8 درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/س

اختصاص وام  به روستاییان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.