کشته شدن 5 نیروی امنیتی کنیا در درگیری با تروریست ها

در درگیری میان نیروهای امنیتی کنیا و تروریست های الشباب، 5 نیروی کنیایی کشته شدند.

کشته شدن 5 نیروی امنیتی کنیا در درگیری با تروریست هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی اعلام کردند پس از آنکه اعضای گروه تروریستی الشباب روز پنجشنبه یک مسئول دولت کنیا را در منطقه ساحلی لامو ربودند، در عملیاتی که برای آزاد کردن وی از دست این گروه تروریستی صورت گرفت 5 نیروی امنیتی کنیا کشته شدند.

بنابر اعلام یک مسئول بلند پایه پلیس کنیا که نخواست نامش فاش شود، افراد مسلح روز پنجشنبه "میریام الماوی" Miriam El Maawy مسئول بخش امور عام المنفعه وزارت زیر ساخت های کنیا را در ساعت 16 به وقت محلی ربودند که بلافاصله پس از این اتفاق عملیات مشترک پلیس و ارتش برای آزادی وی آغاز شد که طی آن پنج نیروی امنیتی کشته شدند.

به گفته این مقام، پس از آنکه ربایندگان باخودروی حامل میریام الماوی به سمت مرز سومالی تغییر مسیر دادند نیروهای امنیتی با آنها درگیر شدند که این حادثه 5 کشته بر جا گذاشت.

سخنگوی ارتش کنیا از آزادی این مسئول وزارت زیر ساخت های کنیا خبر داد.

گروه تروریستی الشباب که یک گروه سومالیایی وابسته به القاعده محسوب می‌شود، طی هفته‌های اخیر حملات در منطقه لامو را افزایش داده است به طوری که از ماه مه تاکنون، بیش از 20 مامور پلیس و حدود 10 غیر نظامی در این منطقه کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار