فناناپذیرترین موجود روی زمین را بشناسیم!+ تصاویر

پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد یک موجود آبزی وجود دارد که حتی پس از نابودی زمین هم به حیات خود ادامه خواهد داد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از میرور، تحقیقات جدید نشان داده است که یک موجود بی‌نظیر در جهان وجود دارد که تا زمانی که خورشید خاموش شود (یعنی تا حدود 7 میلیارد سال آینده)، زنده خواهد ماند.

این جانور آبزی کوچک که «خرس آبی» یا «خوکچه خزه‌ای» نام دارد هشت پا دارد و طول آن کمتر از نیم میلی متر است.

این جانور نیم میلی متری بخاطر قابلیت فناناپذیری بالایی که دارد لقب «سوپرمن طبیعت» را از آن خود کرده است. این جانور می‌تواند در ارتفاع کوه های هیمالیا و حتی در عمق 13000 فوتی دریا هم زنده بماند. این جانور هشت پا حتی می تواند به مدت 30 روز بدون آب و غذا به حیات خود ادامه دهد.

تحقیقات جدید نشان داده است این جانور آبزی کوچک می توانند در هوای بسیار سرد، در درجه حرارت نزدیک نقطه جوش، در تابش‌های مرگبار و حتی بادهای خورشیدی هم زنده بمانند.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد حتی به یک نتیجه جالب دیگر هم دست یافتند. بر اساس تحقیقات آنها، خرس آبی نیم میلی متری حتی از برخورد سیارک ها به زمین – که منجر به نابودی دایناسورها شد-- و یا انفجار یک ستاره نزدیک زمین به شکل ابرنواختر و یا حتی انفجار اشعه گاما هم جان سالم به در می برند.

گفته می شود برای این که یک ستاره در حال انفجار بتواند اقیانوس‌های زمین را تبخیر کند و به نابودی این موجودات منجر شود، باید 14 سال نوری از زمین فاصله داشته باشد. در حال حاضر نزدیک‌ترین ستاره به خورشید، 4 سال نوری از آن فاصله دارد و احتمال این که یک ستاره در حال انفجار به قدری به زمین نزدیک باشد که بتواند همه اشکال حیات را از بین ببرد، بسیار ناچیز است.

فناناپذیرترین موجود روی زمین را بشناسیم!+ تصاویر

فناناپذیرترین موجود روی زمین را بشناسیم!+ تصاویر

فناناپذیرترین موجود روی زمین را بشناسیم!+ تصاویر
انتهای پیام/

حقایق جالب درباره سوپرمن طبیعت در دریا!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منم
۰۸:۱۸ ۲۵ تير ۱۳۹۶
چي ميگي!!! مگه داريم مگه ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۵ تير ۱۳۹۶
همین موضوع میتونه وجود حیات روی کرات دیگر را تایید کند
آخرین اخبار