تعلل وزارت ورزش در برگزاری انتخابات یک فدراسیون

دوره چهار ساله ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان در حالی به پایان رسید که خبری از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون نیست.

تعلل در برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون تیرو کمان/ریاست 5 ساله شجاعی در فدراسیونبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ؛درحالی که ریاست شجاعی در فدراسیون تیراندازی با کمان به پایان رسیده است اما وزارت ورزش و جوانان هنوز اقدامی در جهت برگزاری انتخابات فدراسیون انجام نداده است.

 

ثبت نام از کاندیداها برای ریاست فدراسیون تیر و کمان سال گذشته انجام شده است اما طبق آئین نامه جدید وزارت ورزش و جوانان که برای فدراسیون ها تدوین کرد ثبت نام کاندیدا این فدراسیون مورد تائید وزارت ورزش و جوانان نیست و ثبت نام دوباره باید انجام شود.

 

براساس آئین نامه جدید  وزارت ورزش و جوانان هر شخصی که بخواهد برای ریاست فدراسیون اقدام کند باید از 5 عضو مجمع تائیدیه بگیرد اما ثبت نام از کاندیدای فدراسیون تیر و کمان پیش از تصویب آئین نامه جدید صورت گرفته است.

مشکل اصلی که وزارت ورزش و جوانان در برگزاری انتخابات فدراسیون تیروکمان دارد موضوع اساسنامه این فدراسیون است که 4 سال گذشته به تصویب فدراسیون جهانی رسیده است اما در حال حاضر مغایر با آئین نامه جدید وزارت ورزش و جوانان است.

چهار سال پیش وقتی فدراسیون تیراندازی با کمان از طرف فدراسیون جهانی تعلیق شد مسئولان فدراسیون برای برگزاری هرچه سریع تر مجمع انتخاباتی اساسنامه ای تهیه و به فدراسیون جهانی ارسال می کنند.

 

اساسنامه تیراندازی با کمان باید اصلاح شود

داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پیش از این درباره  برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان گفته بود که اساسنامه این فدراسیون مصوبه هیات دولت را ندارد و باید دوباره اصلاح شود.

 

طبق قانون وزارت ورزش و جوانان پس از پایان دوران ریاست هر رئیس فدراسیون سرپرست جدید باید برای فدراسیون مورد نظر انتخاب شود اما وزارت ورزش و جوانان هنوز برای انتخاب سرپرست تیراندازی با کمان سرپرستی انتخاب نکرده است و شجاعی همچنان به عنوان رئیس فعالیت می کند.

 

متتظر دستور وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات هستیم

کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان درباره اینکه انتخابات فدراسیون تیرو کمان چه زمانی برگزار می شود تصریح کرد:چهار سال گذشته وقتی فدراسیون تیرو کمان از طرف فدراسیون جهانی تعلیق شد فدراسیون برای برگزاری انتخابات جدید اساسنامه جدیدی تهیه کرد و به فدرسیون جهانی ارسال کرد پس از اینکه اساسنامه فدراسیون به تائید فدراسیون جهانی رسید مجمع انتخاباتی را برگزار کردیم.

 

برای برگزاری انتخابات تیراندازی با کمان اقدامی صورت نگرفت

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات تیراندازی با کمان اقدامی کرده است بیان کرد:تاکنون از وزارت ورزش وجوانان دستوری مبنی بربرگزاری انتخابات تیرو کمان به فدراسیون ارسال نشده است واقدامی برای ثبت نام جدید از کاندیدا صورت نگرفته است.اگر انتخابات فدراسیون طبق آئین نامه جدید انجام شود ثبت نامی که در گذشته انجام شده است باطل است.

 

فدراسیون همچنان با رئیس اداره می شود

کیارستمی درباره انتخاب سرپرست برای فدراسیون تیراندازی با کمان عنوان کرد:انتخاب سرپرست در حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان است و با وجود اینکه خرداد ماه ریاست 4 ساله شجاعی به پایان رسیده است هنوز برای انتخاب سرپرست اقدامی نشده است. ما تابع دستور وزارت ورزش هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که معاون وزیر ورزش گفته اساسنامه فدراسیون مصوبه هیات دولت را ندارد تصریح کرد:اساسنامه فعلی فدراسیون جدیدترین اساسنامه ای است که تهیه شده است وانتخابات گذشته نیز طبق آن انجام شده است اگر اساسنامه مورد وزارت ورزش نیست باید به دنبال اساسنامه جدیدی باشد اما هنوز هیچ دستوری مبنی بر تغییر اساسنامه دریافت نکردیم.

انتهای پیام/

ریاست شجاعی در تیر و کمان 5 ساله شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار