قزوین؛

تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین افزایش می‌یابد

با ساخت نیروگاه جدید هزار و ۳۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق این نیروگاه اضافه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرهورمدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: کارمطالعاتی احداث نیروگاه جدید آغاز شده است.

تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین افزایش می‌یابد

وی اضافه کرد: در این نیروگاه برای اولین بار در خاورمیانه از توربین‌های کلاس جِی استفاده می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: این توربین‌ها شصت یک و نیم درصد راندمان دارد و تاکنون پانزده نمونه از آن در دنیا ساخته شده است.

فرهور افزود: راندمان توربین‌های گازی در حال حاضر در بهترین شرایط حدود ۴۵ درصد است.

وی اضافه کرد: ضمن کاهش سی و پنج درصدی مصرف سوخت، مصرف آب در این نیروگاه‌ها ۲۰۰ درصد پایین‌تر از نمونه‌های قبلی است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی همچنین از بازسازی نیروگاه‌های بخار برای کاهش آلایندگی و کاهش مصرف آب خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۳۰۰ میلیون دلار اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش مصرف آب در نیروگاه شهید رجایی گفت: در شش سال گذشته مصرف آب از ۱۴۵ لیتر بر مگاوات ساعت به ۱۰۴ لیتر بر مگاوات ساعت کاهش یافته است.

فرهور با بیان اینکه سوخت مورد نیاز نیروگاه سالانه هزار میلیارد متر مکعب گاز است، گفت: پارسال برای اولین بار دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه اختصاص یافت و همین موضوع باعث شد زمستان گذشته کمترین آلایندگی را داشته باشیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: در صورت تامین نشدن گاز در نیروگاه، از سوخت مازوت و گازوئیل استفاده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش مصرف برق در فصل تابستان گفت: بیش از یک سوم برق مصرفی در تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است که از مردم خواسته می‌شود در مصرف برق صرفه جویی کنند.

فرهور با بیان اینکه سالانه ۲۸۰ میلیارد مگاوات ساعت برق در کشور تولید می‌شود، گفت: سهم تولید نیروگاه شهید رجایی از این میزان سالانه دوازده میلیارد ساعت است.

انتهای پیام/

احداث نیروگاه جدیددر استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار