۲۵ کودک در غزنی از چنگ آدمربایان رها شدند

پلیس ولایت غزنی، ۲۵ کودکی را که آدمربایان آنان را ربوده و می خواستند به هدف فراگیری آموزش‌های انتحاری و انفجاری به پاکستان قاچاق کنند را از چنگ آدمربایان آزاد کرده است.

۲۵ کودک در غزنی از چنگ آدمربایان رها شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس غزنی امروز شنبه (۲۴ سرطان) گفته است که این کودکان که اخیراً در ولسوالی قره‌باغ این ولایت از چنگ آدم‌ربایان نجات داده شده‌اند، بین ۳ تا ۹سال عمر دارند.
به گفته پولیس غزنی، آدمربایان کودکان را از ولسوالی‌های ده‌یک، مقر و اندر جمع‌آوری نموده و به آنان گفته بودند که در مدارس دینی کویته پاکستان دروس دینی را فراخواهند گرفت.
در پیوند به این رویداد، دوآدمربا و دو راننده بازداشت شده‌اند. پولیس غزنی می‌گوید که این کودکان اکثرا یتیم و از خانواده‌های فقیر بوده‌اند و به پولیس گفته‌اند که با نیرنگ و فریب وادار به بیرون شدن از کشور می‌شدند.
پولیس همچنان از همکاری مردم در نجات این کودکان از چنگ آدم‌ربایان خبرداده است.
در همین حال وزارت امور داخله گفته است که گروه‌های تروریستی و سایر باندهای جنایت‌کار به انواع مختلف از کودکان سوء استفاده نموده و زمینه جذب آنان به باندهای جنایت‌کار و تروریستی را فراهم می‌سازند. در این میان، فعالیت نیروهای پولیس و به ویژه همکاری با مردم با این نیروها، می‌تواند نقش عمده‌یی در کاهش جرایم و جلوگیری از سوء استفاده کودکان بازی می‌نماید.
وزارت امور داخله تاکید کرده که طوری که دیده می‌شود گروه‌های جنایت‌کار از فقر و بیچار‌گی مردم به نفع خویش استفاده می‌نمایند. پس خانواده‌های محترم متوجه کودکان خود باشند و اجازه ندهند که افراد مشکوک زیرعناوین مختلف کودکان آنان را اغفال نموده و در جهت اهداف جنایت‌کارانه خویش استفاده نمایند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار