موافقت نیکلاس مادورو با برگزاری همه‌پرسی نمادین مخالفان در ونزوئلا

رئیس‌جمهور ونزوئلا با برگزاری همه‌پرسی نمادین مورد نظر مخالفان در این کشور موافقت کرد.

موافقت نیکلاس مادورو با برگزاری همه‌پرسی نمادین مخالفان در ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن موافقت با برگزاری همه پرسی نمادین مورد نظر مخالفان که قرار است طی ساعات آینده امروز یکشنبه برگزار شود از مردم خواست در فضایی آرام و بدون خشونت در این همه پرسی نمادین شرکت کنند.

در همه پرسی نمادین امروز مخالفان، مشروعیت مجمع ملی قانون اساسی که مادورو خواستار تشکیل آن شده و نیز لزوم برگزاری انتخابات مورد پرسش قرار می گیرد. با این حال شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد نتایج این همه پرسی به لحاظ قانونی، الزام اجرایی نخواهد داشت زیرا تنها مقامات انتخاباتی حق برگزاری چنین رای گیری هایی را دارند.

مخالفان در واکنش به این موضوع به بند 71 قانون اساسی اشاره می کنند که به لزوم برگزاری نظرسنجی های مشورتی در کشور اشاره دارد.

مادورو اعلام کرد: «همه پرسی داخلی احزاب دست راستی باید به درستی برگزار شود ولی من از مردم می خواهم تا با صلح و آرامش در این رویداد سیاسی شرکت کنند.»

وی افزود: «‌ما به هیچکس اجازه دخالت در امور داخلی ونزوئلا را نخواهیم داد ما آماده دفاع از سرزمین مادری در برابر امپریالیسم هستیم و هیچ چیز مانع از برگزاری انتخابات برای تشکیل مجمع قانون اساسی نخواهد شد.»

 

انتهای پیام/

 

برگزاری همه‌پرسی نمادین در ونزوئلا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار